ח"כ יאיר לפיד תובע את העיתונאי אלי ציפורי בטענה כי פרסם עליו לשון הרע. לפיד דורש פיצוי בסך 100 אלף שקל מציפורי, לשעבר סגן עורך "גלובס" וכיום בעל טור ב"מעריב", בעקבות פרסום שהופיע לאחרונה בחשבון הפייסבוק של העיתונאי שבו קשר את חבר-הכנסת לחמאס. לפי לפיד, פוסט זה בא בהמשך לסדרת פרסומים משמיצים של ציפורי כנגדו.

בפוסט שפרסם ציפורי ב-23 במרץ כתב, בין היתר, כך: "לפיד המטורלל פתאום רוצה אחדות (מתואם עם דרוקר), אבל רוצה לברוח מאחריות להשתתפות כלשהי במשבר הקורונה (אחרי שלמעשה המליץ בצורה מופקרת לאזרחים לא להישמע להוראות משרד הבריאות ונתניהו)".

שלושה ימים אחר כך פרסם פוסט שבו כתב, בין היתר, כך: "נכשל ניסיון ההפיכה השלטונית של יהיר לפיד המטורלל, עפר שלח השחצן, בוגי יעלון ההזוי, אביגדור ליברמן המאפיונר, אמנון אברמוביץ׳, רביב דרוקר (החבר של לפיד ושלח) - יחד עם תומכי טרור".

עוד באותו היום פרסם פוסט נוסף על לפיד, שבו נכתב בין היתר כך: "לפיד - אתה נוכל, לא הגון ולא ערכי וגם חסר כל יכולות - אתה האחרון שצריך להטיף לנו מוסר".

למחרת, ב-27.3, פרסם ציפורי פוסט שבו נכתב כך: "האם זה מקרי שטילים מעזה נורו הערב יממה אחרי שסוכם על ממשלת אחדות? מאז הבחירות היה שקט כמעט מוחלט מעזה בשעה שאיימן עודה, אחמד טיבי, אביגדור ליברמן, יהיר לפיד, עפר שלח בשיתוף חברי התשקורת אמנון אברמוביץ׳, רביב דרוקר, ברק רביד, נדב איל ועוד רקמו מזימות מדומיינות על ממשלת מיעוט עם תומכי טרור רק בגלל שנאתם החולנית לנתניהו. עכשיו ברור שגם חמאס היה שותף מלא למזימות הללו".

בעקבות זאת הגיש לפיד, באמצעות עורכי-הדין עודד גזית ואלירם בקל תביעה לבית-משפט השלום בפתח-תקווה. לטענתו, ציפורי פועל במשך תקופה ארוכה ו"באופן שיטתי" בניסיון לפגוע בשמו הטוב. "עיון בפרסומים השונים לא מותיר מקום לספק בדבר החלטה מודעת של הנתבע לפגוע בח"כ לפיד, במעמדו הציבורי ובשמו הטוב, תוך הפצת כזבים ובלשון בוטה ומשתלחת המהווה כשלעצמה אינדיקציה לכוונתו של הנתבע", נכתב בתביעה.

לפי לפיד, על אף שהבליג על הפרסומים לאורך זמן, בעקבות הפוסט שכלל טענה לשותפות כביכול שלו ושל חמאס ב"מזימות" להקמת ממשלת מיעוט, החליט להגיש תביעה. "העובדה כי הנתבע מייחס לח"כ לפיד 'שותפות מלאה' עם ארגון טרור רצחני אשר פועל לפגוע במדינת ישראל היא לשון הרע בצורתה החמורה ביותר, הבוטה ביותר והאלימה ביותר".

טרם הוגש כתב הגנה. ציפורי עצמו פרסם את דבר הגשת התביעה בחשבון הפייסבוק שלו וציין: "בשלב זה אינני רוצה להכביר במילים על התביעה ואופן ניסוחה, אבל כמובן שעורכי דיני ייתנו מענה מלא לכל טענותיו של לפיד בכתב ההגנה".

5636-04-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.07MB)