איש העסקים דוד דוידוביץ', שניסה לרכוש לפני שנים אחדות את העיתון "גלובס", יתרום 200 אלף שקל לעמותה המסייעת לאנשים עם מוגבלויות, כך סוכם השבוע (5.3) במסגרת הסדר גישור בינו לבין יו"ר "גלובס" אלונה בר-און ואימה עדנה בר-און.

בשנת 2017, אחרי שבעל השליטה הקודם ב"גלובס" אליעזר פישמן פשט את הרגל, נאבקו בר-און ודוידוביץ' על השליטה בעיתון הכלכלי. נשיא בית-המשפט המחוזי השופט איתן אורנשטיין הכריע כי השליטה ב"גלובס" תימכר לבר-און אך דוידוביץ' לא ויתר והגיש ערעור לבית-המשפט העליון יחד עם בקשה למתן צו עיכוב לביצוע העסקה. העליון אכן עיכב את העסקה אך בסופו של דבר אישר את החלטת המחוזי. בגין העיכוב בביצוע העסקה תבעו אלונה ועדנה בר-און כ-4.1 מיליון שקל מדוידוביץ'.

לפי תביעתן, שהוגשה באמצעות עו"ד בועז אדלשטיין, עיכוב ביצוע העסקה הסב לעיתון נזקים כבדים. "הערעור ובקשת עיכוב הביצוע התבקשו על ידי מר דוידוביץ' על אף שהוא ידע, כי גלובס, שסבל מתקופת סטגנציה ממושכת, במהלך תקופת כינוס הנכסים על מניות השליטה בו, נמצא במצב שברירי ועלול להיפגע אנושות, על 200 עובדיו", נטען בתביעה.

אלונה בר-און, מו"ל "גלובס" (צילום: איתמר ב"ז)

אלונה בר-און, מו"ל "גלובס" (צילום: איתמר ב"ז)

"צו עיכוב הביצוע התבקש על ידי מר דוידוביץ' וניתן בתקופה מאוד רגישה וקשה מבחינת גלובס ובכך סיכן מר דוידוביץ' את עצם קיומו, דחה את שיקומו ההכרחי והעמיק את הפסדיו, וזאת לאחר העיכובים הקודמים בהעברת השליטה שנגרמו על ידי מר דוידוביץ' במסגרת ההליך בפני כב' הנשיא אורנשטיין".

דוידוביץ' טען בתגובה, באמצעות עורכי-הדין שמוליק קסוטו ובלה פלד, כי התביעה אינה אלא "ניסיון חסר תום לב לסחוט כספים שאינם מגיעים לתובעים". לטענתו, צו עיכוב הביצוע לא עיכב דבר בלוח הזמנים של העיסקה. "מה שעיכב את השלמת העסקה לא היה צו עיכוב הביצוע, אלא העובדה שעד ליום 14.05.17 לא התקבל אישור הממונה על הגבלים עסקיים, אשר היווה תנאי מתלה בהסכם", נטען בכתב ההגנה.

בר-און, טען דוידוביץ', רק נהנתה מצו עיכוב הביצוע כיוון שהוא איפשר לה למצוא משקיע חלופי לחן למדן, שפרש מהשותפות עם בר-און זמן קצר לאחר שנודע כי הוא צפוי לממן את העסקה (את מקומו תפסה ענת אגמון). עוד טען דוידוביץ' כי ממילא לא הוסבר בתביעה כיצד צו העיכוב גרם לנזק כלשהו לעיתון.

לאחר הליך גישור ממושך בפני המגשר יחיאל כשר הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסדר לפיו התביעה תסולק ואילו דוידוביץ' יתרום 200 אלף שקל לעמותת "שלוה - האגודה הישראלית לטיפול באנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה (ע"ר)". סילוק התביעה יאפשר לדוידוביץ' לקבל חזרה את שני מיליון השקלים שהפקיד בערבות בנקאית בהוראת העליון, כשזה אישר לפני כשלוש שנים את צו עיכוב ביצוע העסקה.

53760-03-18

להורדת הקובץ (PDF, 118KB)