מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמרוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור זה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר, והפעם: "ישראל היום" (שבבחירות מלפני שנה סיפק את הסיקור הפוליטי הגרוע ביותר מכל כלי התקשורת המרכזיים).

שבועיים לפתיחת הקלפיות, וב"ישראל היום" מדפיסים עוד "פרויקט מיוחד" המוקדש כולו לקמפיינים הפוליטיים של המפלגות. שישה כתבים בעיתון שיתפו פעולה כדי לספק לקוראיו מדריך לקראת משדרי התעמולה שיחלו היום ברדיו ובטלוויזיה.

במקום לדווח על עמדות המפלגות, במקום לאתגר את המסרים בתעמולה, ב"ישראל היום" מהדהדים את הקמפיינים ומצטטים בכירים במטות התעמולה. זו עבודה אנטי-עיתונאית, שאפשר היה לקבל אותה במינון נמוך לו היתה מתלווה לה סקירה של עמדות המפלגות השונות ביחס לסוגיות שלהן יש השפעה משמעותית על חיינו - מזיהום אוויר ועד מערכת החינוך, ממערכת הבריאות ועד לבעיית הפקקים.

אולם כשכלי תקשורת מספק לקוראיו בעיקר דיווח על תעמולה, הוא הופך בעצמו למכשיר תעמולה. במקרה של "ישראל היום", התפקיד אינו זר לו.

"ישראל היום", 17.2.2020