מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמרוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור זה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר, והפעם: "ישראל היום" (שבבחירות מלפני שנה סיפק את הסיקור הפוליטי הגרוע ביותר מכל כלי התקשורת המרכזיים).

למען האמת, היה קשה לבחור כלי תקשורת שסיפק ביממה האחרונה את השירות הגרוע ביותר לאזרחי המדינה, שכן כולם עסקו בהצהרות של מנהיגי מפלגות לגבי קואליציות עתידיות, חרמות הדדיים ואולטימטומים. אולם ב"ישראל היום" לא הסתפקו בכל זה והקדישו שתי ידיעות נפרדות לקמפיינים התועמלניים עצמם.

הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר דיווח על כוונת חברי-כנסת ממפלגת יהדות-התורה לצאת לביקור בשטחי יהודה ושומרון כדי לנסות לגייס מצביעים מהציונות הדתית. קוראי "ישראל היום" למדו היום כי אחד מחברי-הכנסת של המפלגה כבר ביקר בשטחים וערך חוג בית ראשון מבין כמה מתוכננים.

החרה החזיק אחריו הכתב יורי ילון, שדיווח על ביקורת פנימית בקרב מפלגת העבודה, שהתאחדה לקראת הבחירות עם גשר ומרצ. הביקורת, יש להדגיש, אינה על העמדות שמציעה הסיעה המאוחדת בנושא מערכת הבריאות, הסכסוך הישראלי פלסטיני או כל עניין מהותי אחר. הביקורת ממוקדת בטיב הקמפיין הפרסומי.

"ישראל היום", 12.2.2020

"ישראל היום", 12.2.2020

"ישראל היום", 12.2.2020

"ישראל היום", 12.2.2020