ענת קם ו"הארץ" הגיעו להסדר פשרה המביא לסיום את תביעת המיליונים שהגישה קם נגד העיתון, אך בית-המשפט נמנע נכון לעתה מלתת לו תוקף של פסק דין.

בשבוע שעבר הגיעו קם ו"הארץ" לעליון כדי לדון בבקשת רשות ערעור של "הארץ" על החלטת המחוזי כי העיתון התרשל ביחסו לקם ואחראי לחשיפתה כמקור של העיתונאי אורי בלאו. בסיומו של הדיון דחפו השופטים את הצדדים להסכים לפשרה, שתכלול ביטול החלטת המחוזי ופיצוי לקם בסך 50-300 אלף שקל. קם ביקשה במקור פיצוי של 2.6 מיליון שקל. הצדדים ביקשו ימים אחדים כדי להשיב להצעה ואף רמזו כי יוכלו להגיע בעצמם לנוסח מוסכם של פשרה.

ואכן, שלשום (8.1) הגישו הצדדים הסכם פשרה וביקשו משופטי העליון, דפנה ברק-ארז יעל וילנר ואלכס שטיין, ​לאשרו ולתת לו תוקף של פסק-דין. באי-כוח קם ו"הארץ", עורכי-הדין אילן בומבך וזאב ליאונד, בהתאמה, סירבו לבקשת "העין השביעית" לתת פרט כלשהו על הסכם הפשרה. עיתונאי "גלובס" חן מענית דיווח ביום חמישי האחרון כי "יש סבירות די גבוהה ש'הארץ' יהיה מוכן לשלם סכום גבוה מ-300 אלף שקל כדי לסיים את הסכסוך בפשרה" (גילוי נאות: עו"ד בומבך מייצג את איש העסקים וולטר סוריאנו, שהגיש שתי תביעות נגד "העין השביעית". בומבך אף הצטרף כתובע בעצמו לאחת מהן).

כך או אחרת, במקום להיענות לבקשת הצדדים ולאשר את ההסכם החליטה השופטת ברק-ארז לזמן את הצדדים לדיון נוסף, שיתקיים ביום שני הקרוב.

1442/19