מועצת העיתונות שבה וקוראת לארנון "נוני" מוזס להשעות את עצמו. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום כי מוזס, המו"ל והעורך האחראי של "ידיעות אחרונות", יעמוד לדין באשמת שוחד בפרשה המכונה "תיק 2000", במסגרתה הציע שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו, על-פי כתב האישום. נתניהו הקליט כמה מהשיחות בין השניים, בהן הציע מוזס לנתניהו לרתום את קבוצת "ידיעות אחרונות" לטובת הקריירה הפוליטית של נתניהו, להכתמת יריביו הפוליטיים של נתניהו ולגיוס עיתונאים האוהדים את נתניהו. בתמורה רצה מוזס כי נתניהו ישתמש בכוחו השלטוני כדי להחליש את "ישראל היום", המתחרה ב"ידיעות אחרונות".

"מועצת העיתונות והתקשורת בישראל קוראת לבעלי העיתון 'ידיעות אחרונות' ארנון מוזס להודיע לאלתר כי הוא משעה את עצמו מכל היבט של עריכה וניהול בעיתון עד לסיום ההליך המשפטי עליו החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט", נכתב בהודעת המועצה, "המועצה קוראת למוזס לאפשר לצוות המקצועי בעיתון להתנהל בחופש פעולה עיתונאי מוחלט גם בסיקור תיק זה ותיקים שיבואו לערכאות בפרשיות נתניהו והתקשורת".

עוד נכתב בהודעת מועצת העיתונות כי "המועצה מביעה זעזוע מן הפגיעה בחופש העיתונות בישראל העולה מכתבי האישום נגד ראש ממשלת ישראל אשר שב ותקף את התקשורת בהכללה גם בנאום התגובה שלו. המועצה מגנה כל הטיה בסיקור עיתונאי ואת השחתת שיקול הדעת העיתונאי".

המועצה כבר קראה בעבר למוזס להשעות את עצמו, וכך גם ארגון העיתונאים בישראל. גם מעל דפי "ידיעות אחרונות" התפרסמו מאמרים ברוח זו. עד כה מוזס לא נעתר לקריאות אלה, ואף אחד ממי שהשמיע אותן לא ניסה לבצע צעדים כלשהם כדי לגרום לו לנהוג אחרת.