בחודש מרץ השנה נכנס לתוקף התיקון לחוק שאוסר על פרסום מוצרי עישון באינטרנט. ובכל זאת, בחסות אוזלת היד של משרד הבריאות – שאינו מסוגל לפקח על המפרסמים – עדיין אפשר להיתקל בפרסומות בלתי חוקיות למוצרי עישון, בעיקר סיגריות אלקטרוניות. פרסומת אחת כזאת, שהוכתרה בכותרת "המדריך השלם למאדים", עלתה אתמול (13.11) במדור התוכן הממומן של "אייס".

באתר הפרסום והתקשורת, שלאחרונה נרכש בידי חברת השיווק "יו קלע", פרסמו כתבה טקסטואלית שהתיימרה לפרוש בפני הגולשים שלל סוגים של מכשירי עישון אלקטרוניים. בנוסף להפרת הסעיף בחוק שאוסר על פרסום מוצרי עישון ברשת, באתר גם הפרו סעיף מפורש שאוסר על שיווקם באמצעות פרסומות סמויות. בראש המאמר הקנוי אמנם נכתב "Sponsored", מעין גילוי נאות, אך מחקרים שנערכו ברחבי העולם העלו כי רוב הגולשים לא מבינים שניסוחים מסוג זה מעידים שמדובר בתוכן קנוי.

הפרסומת שעלתה ב"אייס" בעייתית גם בעוד מובן. המאמר הממומן כלל המלצה ספציפית על מכשיר שהוגדר כ"מלך של הוופורייזרים" ("לא פחות ולא יותר. אנחנו ממש לא מגזימים כאן"). בהמלצה שובץ קישור שהוביל לכתבה שיווקית באתר אחר, Ontheline, ושם נטען שמכשיר זה הוא "אחד מהטרנדים הכי לוהטים עכשיו בקרב עשירי העולם שצורכים [באמצעותו] קנאביס. [...] זה הסמל סטטוס החדש! לעולם האופנה העילי יש את התיק החום והמוכר של לואי ויטון, לקהילת צרכני הקנאביס בחלונות הגבוהים יש – וולקנו ופורייזר. [...] המרצדס של השאכטות".

בחודשים האחרונים מתמודדת מערכת הבריאות האמריקאית עם מחלת ריאות לא מוכרת שגבתה את חייהם של כ-40 מעשנים והובילה לאשפוזם של עוד כאלפיים. הרשויות עדיין לא קבעו סופית מה מקור המחלה, אך ההערכה המרכזית כרגע היא שהנפגעים השתמשו בסיגריות אלקטרוניות לצורך אידוי קנאביס ונפגעו בגלל חומר לוואי שנכלל במחסניות. על רקע זה, ההמלצה להשתמש במכשיר אידוי לשם צריכת קנאביס אינה רק עבירה על החוק שאוסר פרסום מוצרי עישון – אלא עלולה גם לסכן את בריאות המשתמשים.

באתר "אייס" לא מסרו תגובה לדברים. זמן קצר לאחר פניית "העין השביעית" נמחקה הכתבה השיווקית מהאתר.