ב"גלובס" הסירו כמה משפטים מגרסה מקוונת של כתבה על האנטישמיות בגרמניה, בעקבות איום בתביעה מצד הקרן החדשה לישראל (גילוי נאות: הקרן תורמת לעמותת "העין השביעית").

כתבת השער בגיליון G, מוסף סוף השבוע של "גלובס", מה-25.10, נכתבה על ידי זאב אברהמי, ישראלי לשעבר החי בברלין. אברהמי תיאר את האנטישמיות בגרמניה, כפי שלמד להכירה בתריסר השנים האחרונות שבהן חי בה. הוא כתב על הדור הצעיר בגרמניה, על הימין הקיצוני, וגם על הישראלים הרבים שחיים במדינה.

"גם לישראלים יש תפקיד באלימות האנטישמית בגרמניה", כתב אברהמי, "בקיץ הקודם, באחד משיאיו של גל האלימות נגד יהודים וישראלים, פרסם עופר ולדמן, נגן לשעבר ויושב הראש של הקרן החדשה לישראל סניף גרמניה, מאמר דעה באתר האינטרנט של השבועון 'די צייט'. ולדמן כתב על נתניהו והדרך שבה הוא משחק באלימות. המאמר עלה בערב של יום ראשון. באותו בוקר הותקפו מבלים ישראלים מחוץ למועדון לילה בברלין על-ידי כנופיה ערבית שתלשה שרשרת מצווארה של אחת מהן. כמה שעות לאחר מכן, נער ישראלי שעמד על הרמפה של הרכבת באלכסנדרפלאץ והאזין לעומר אדם על הנייד שלו, נדחף למסילה על-ידי צעיר ערבי אחר. זוכרים ביטוי לזה בכלי התקשורת הישראלי החביב עליכם? לא במקרה כנראה שלא. זה הפך לשגרה. ועל שגרה לא נהוג לדווח".

בשל פיסקה זו פנה ולדמן לעורכי "גלובס" במכתב שבו איים בהליכים משפטיים. "הדברים אותם כתב אברהמי עם הגושפנקא שנותנת להם האכסניא של עיתונכם, מתירים את דמי ופוגעים בשמי הטוב ופרנסתי", כתב ולדמן, "לאור זאת אני דורש מכם בתוקף להסיר כל אזכור לי או לקרן החדשה בגרמניה מהמאמר האמור ברשת מיידית ולהבהיר כי נפלו בה אי דיוקים קשים, לצד פרסום התנצלות בעיתונכם בכתב. במידה ותבחרו לא לעשות כן אאלץ לבחון נקיטת הליכים משפטיים".

לאחר קבלת המכתב שונתה הכתבה בגרסתה המקוונת שבאתר "גלובס", כך שבהתאם לדרישתו של ולדמן כל אזכור שלו ושל הקרן נמחק. על אף שמהכתבה ניתן היה להבין בטעות כאילו יש קשר סיבתי בין המאמר של ולדמן למעשי האנטישמיות שהתרחשו בברלין, אברהמי לא קשר ביניהם במפורש ואף ציין כי מעשי האנטישמיות אירועו קודם לפרסום הטור. אברהמי מסר ל"עין השביעית" כי השינוי בכתבה התבצע ללא ידיעתו.

עורכת "גלובס" נעמה סיקולר מסרה בתגובה: "בכתבה אכן התפרסם משפט שנראה לנו בלתי ראוי בדיעבד ולכן הוסר. עריכת כתבות היא חלק משמעותי מתפקידנו והיא אחת הנקודות המרכזיות שמבחינות בין עיתונות מהימנה לבין רשתות חברתיות. אנחנו לא מתביישים לערוך גם בדיעבד באם מתגלה שפספסנו משהו / שמשפט כלשהו מתפרש אחרת מהכוונה המקורית / שנגרם נזק שלא לצורך".

מהקרן החדשה לישראל נמסר בתגובה: "כיאה לעיתון רציני, ביקשנו מ'גלובס' לדבוק בעובדות המבוססות על אמת ולא על הכפשות חסרות בסיס והם ראו לנכון להיענות לבקשתנו. על כן, אנו רואים בכך סוף פסוק. יחד עם זאת, הקרן שומרת לה את הזכות לפעול משפטית נגד אנשים המבקשים לפגוע בשמה הטוב של הקרן, עובדיה ומתנדביה המצויינים".