"אחוות גברים" ב 2019, היא עדיין אלמנט נוכח מאד ואהוב מאד בחברה הישראלית -  אם זו מפלגת גנרלים מתחבקים כאחוקים בצבא, ואם זו חבורת עיתונאים, גברים "אחד אחד", החולקים קול בס סמכותי, ומסתחבקים וחולקים צ'פחות מילוליות הדדיות בתוכנית רדיו.

על אחוות גברים חביבה שכזו מתבססת תכנית "הקבינט" של רדיו 103FM שבה נפגשים מדי שבוע שלושה גברי אלפא – רוני דניאל, יואב לימור ואלון בן דוד, כתבים צבאיים וטאלנטים פופולריים, על מנת לדון באקטואליה.

בדרך כלל, אין לחשוד בהם בעמדות אפלות, גזעניות או מיזוגניות. כל אחד מהם כנראה נתפס ותופס עצמו כגבר נאור, פתוח, מתקדם בדעותיו, ואולי אפילו פמיניסט. אבל כפי שקורה פעמים רבות סביב מדורת שבט זכרית, הסקסיזם חשף את פרצופו בעת שסוגיית האונס בקפריסין עלתה לדיון.

במקום דיון על חשדות לפשע אונס מתועב, במקום סלידה בוטה מהאירוע המביש, הפך הדיווח העיתונאי של דורון הרמן והתשאול העיתונאי סביבו למדורת צ'יזבאטים של נערים נלהבים, והילדות הבריטיות הזורמות, המרקדות להנאת התיירים הישראלים, עמדו במרכז השיחה.

רוני דניאל אף הרהיב עוז וסינן, שאם הנערה היתה רגילה לקיים יחסי מין עם שלושה גברים, מה העניין כבר ב-12. "זה השבר?", הוא שאל בלגלוג

יותר משסבב הדיון סביב חומרת החשדות לאונס קבוצתי, הוא סבב סביב הניסיון להמחיש את חגיגת המין הפרועה שהתרחשה במלון. האלכוהול הרב  תואר ככזה ש"ריכך" את כולם, וניתן כהסבר, כביכול מדוע ניתן לשפוט לחומרה את הנערה. "אתם לא יודעים איזה מתירנות יש פה", הסביר הכתב, והשתמש כך בסלאט-שיימינג אופייני. "כמו טיול שנתי אין סופי", הוא הוסיף, מעניק מימד של כיף לחשד כי נערה הותקפה מינית על ידי 12 גברים בחדר.

רוני דניאל אף הרהיב עוז וסינן, שאם הנערה היתה רגילה לקיים יחסי מין עם שלושה גברים, מה העניין כבר ב-12. "זה השבר?", הוא שאל בלגלוג. אמנם כראוי לשיח בעידן ה-MeToo, כל אחד מהשדרנים שילב מדי פעם "קריאה לסדר" כגון "כמובן שאין למעשים כאלה שום הצדקה", "הסיטואציה נשמעת נורא" או "מישהו היה צריך לקום ולהגיד שזה לא סביר" - אבל לא הצליחו לפזר את ענן הריח הסקסיסטי שעלה מהשידור. זירה אכזרית של חשד לאונס נערה הוצגה כמסיבת חשק ושעשועים.

לסיום האייטם נשאל הכתב בליווי צחקוקים: "אתה נשאר שם עוד כמה ימים?" והוא, שקלט היטב את האווירה באולפן, ענה: "אתה רוצה לבוא, רוני?". וכך, בסיכומו של אייטם שעסק בחשד לפשע מיני ברוטאלי כלפי נערה, לא יכלו שני החברים המכובדים שבפאנל שלא לפלוט: "לאט רוני, שלא תתרגש יותר מדי...".