לשכת עורכי-הדין ומי שעמד בראשה עד לאחרונה, עו"ד אפי נוה, מבקשים מבית-המשפט למחוק את תביעת העתק שהגישו נגד העיתונאית שרון שפורר, אך עומדים על כך שהתביעה הוגשה בצדק ומבקשים שבית-המשפט לא יחייב אותם בהוצאות.

התביעה נגד שפורר, שבה היא נדרשת לשלם פיצויים בסך כמיליון שקל, הוגשה לפני כשנתיים וחצי בגין סדרת כתבות שפורסמו באתר "המקום הכי חם בגיהנום". הלשכה ונוה טענו, באמצעות עורכי-הדין רונן בוך ושמואל קסוטו, כי שפורר כלל לא נהגה כעיתונאית אלא כ"תועמלנית", ופרסמה בכוונה תחילה מידע מכפיש ושקרי על הלשכה ועל נוה.

בתגובה טענה שפורר, שזכתה לגיבוי משפטי מצד "המקום הכי חם בגיהנום" ומיוצגת על-ידי עו"ד יהונתן קלינגר, כי כל פעולותיה היו בגדר "עיתונות אחראית" וכי בלשכת עורכי-הדין כלל לא חולקים על העובדות שהופיעו בפרסומים אלא על "איש קש" שהם עצמם יצרו. כמו כן טענה שפורר כי התביעה נגדה אינה אלא תביעת השתקה.

מאז הגשת התביעה נחשד נוה בפרשיות פליליות מתוקשרות ונאלץ לעזוב את תפקיד יו"ר הלשכה. לאחרונה נבחר לתפקיד יו"ר הלשכה עו"ד אבי חימי. אתמול (16.7), בישיבה הראשונה של מועצת לשכת עורכי-הדין מאז בחירתו של חימי, הוחלט על מחיקת התביעה נגד שפורר.

"החלטת המועצה החדשה, כמו גם החלטתו של יו"ר הלשכה החדש שנבחר לאחרונה, מקורה בתפיסה שלפיה תקשורת ביקורתית מהווה רכיב חשוב בשיח הציבורי, ועל הלשכה לחזק ידיה גם כאשר היא טועה באופן הסיקור ובהצגת העובדות"

בא-כוח נוה והלשכה, עו"ד קסוטו, טוען בבקשה שהוגשה לבית-המשפט כי ההחלטה של מועצת הלשכה "אינה קשורה כלל ועיקר לסיכויי התביעה". לדבריו, נוה והלשכה "סבורים כי בצדק הוגשה התביעה וכי סיכוייה, ככל שהיה על בית-המשפט לברר אותה עד תומה, טובים". אלא ש"החלטת המועצה החדשה, כמו גם החלטתו של יו"ר הלשכה החדש שנבחר לאחרונה, מקורה בתפיסה שלפיה תקשורת ביקורתית מהווה רכיב חשוב בשיח הציבורי ועל הלשכה לחזק ידיה גם כאשר היא טועה באופן הסיקור ובהצגת העובדות".

בא-כוח נוה והלשכה מבהיר כי התובעים סבורים ששפורר "פעלה במסגרת פרסומיה באופן לא ראוי, שהצדיק את הגשת התביעה, ועם זאת, מאחר שתביעה זו מנוהלת כבר מזה למעלה משנתיים אך עדיין נמצאת בשלב מוקדם ביותר, ונוכח הרצון לפתוח דף חדש נוכח התחלפות בעלי התפקידים בלשכה, סברה המועצה כי יהיה זה נכון למחוק את התביעה ללא צורך לברר אותה עד תומה". נוה, כך מובהר, הודיע ללשכה כי ככל שזו תקבל החלטה על מחיקת התביעה מטעמה הוא יצטרף לבקשה.

עו"ד קסוטו מוסיף כי הודיע לבא-כוחה של שפורר, עו"ד קלינגר, על כוונת נוה והלשכה להגיש בקשה למחיקת התביעה, וזה מסר לו כי בכוונת שפורר לעמוד על פסיקת הוצאות. לפיכך מבקש קסוטו להגיש תגובה מסודרת בעניין ההוצאות, אך הוא כבר מבהיר כי "לנוכח הסיבה למחיקת התביעה כאמור לעיל, השלב ההתחלתי שבו מצוי ההליך, התנהלותה של הנתבעת במסגרת הפרסומים מושא התביעה והן במסגרת ניהול ההליך דנא, וכן מאחר והנתבעת, כך על-פי הנטען, מיוצגת 'פרו בונו' על-ידי עו"ד קלינגר, אין מקום לפסיקת הוצאות בנסיבות אלו".

עינת פישביין מ"המקום הכי חם בגיהנום" מסרה בתגובה: "עו"ד קלינגר אינו מייצג אותנו פרו בונו אלא בתשלום, כראוי. על שאר הסילופים במכתבו של קסוטו נגיב בהמשך".

71274-01-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 439KB)