עמותת "העין השביעית" תסייע לארגון עיתונאים ללא גבולות (RSF) במידע על חופש העיתונות בישראל. לאחרונה נחתם חוזה בין RSF לנציג "העין השביעית" אורן פרסיקו ולפיו יעבוד העיתונאי, בנוסף לעבודתו ככתב "העין השביעית", גם ככתב הארגון בישראל.

במסגרת עבודתו זו ימלא פרסיקו את השאלון השנתי שעל-פיו נערך מדד חופש העיתונות העולמי, יתריע בפני אנשי הארגון על פגיעות בעיתונאים ובחופש העיתונות בישראל, ויספק מידע על-פי דרישה לגבי מקרים שבהם נפגעות זכויותיהם של עיתונאים וכלי תקשורת. העבודה תהיה תמורת תשלום סמלי שיועבר לחשבון העמותה. בתחילת החודש הוזמן פרסיקו לפריז להשתתף בסדנה של RSF על חופש העיתונות באזור המזרח התיכון, שם גם נחתם עמו החוזה, כנציג "העין השביעית".

RSF הוא ארגון עולמי שמרכזו בצרפת. מאז 1985 פועל הארגון לשמירה על בטחונם של עיתונאים ברחבי העולם, מפרסם מדי שנה דו"ח בנוגע לעיתונאים שנפגעו במהלך עבודתם ואת דו"ח חופש העיתונות העולמי. לארגון מעמד מייעץ באו"ם ובאונסק"ו. בתחילת השנה הוכרז על זכייתו של הארגון בפרס דן דוד עבור "שמירה על הדמוקרטיה".

בשנה שעברה פנה הארגון לבית-הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בבקשה לחקור את "פשעי המלחמה של צה"ל נגד עיתונאים עזתים" המסקרים את ההפגנות על גבול הרצועה עם ישראל. עד כה לא התקבלה בארגון כל תשובה מבית-הדין.