יום שני, השבוע. "חדשות הספורט" פורצת בערוץ 5 פלוס בשעה 23:00 בדיוק. ממש בפתיחת התוכנית היא מספקת לצופים בבית סקופון. פרשן הבית, איציק זוהר, יושב באולפן, ופניו מתגלים לראשונה אחרי שבלילה הקודם החליט מישהו לתקוף אותו בבקבוק שבור ביציאה ממועדון לילה.

הסיפור, שנחגג בתקשורת במהלך היום, יכול לקבל כעת זווית חדשה בערוץ הספורט. המגישים, אלי אילדיס ומירי נבו, מציגים לצופים הקנטה של זוהר במטרה לקבל את תגובתו של הטאלנט, שמתייחס בבדיחות לעניין: "יש לי הסכם עם ערוץ הספורט, כל כמה חודשים אני צריך לעבור איזו שערורייה". נבו לא מרפה ודורשת לדעת יותר. "סיפור לא נעים", משיב זוהר ומסכם, "המשטרה תעשה מה שהיא צריכה לעשות".

וזו היתה הידיעה החדשותית המשמעותית ביותר בתוכנית עם השם המחייב. לא רק מחייב בפני עצמו. "חדשות הספורט" הוא שמו של יומון הספורט המיתולוגי שכוכבו דרך בשנות ה-60 וה-70. קוראיו שתו אותו בצמא והוא היה האורים ותומים, מי שקבע סדרי יום בקבוצות ובאיגודים. העיתון ההוא איננו איתנו כבר 25 שנה.

מי שאיתנו היא "חדשות הספורט" במהדורה הטלוויזיונית, שמביאה לצופים לקראת חצות את ענייני היום שהיה בספורט. השם מעורר ציפיות, אבל אופיה של התוכנית כיום גורם עוול לאותו יומון נפלא. העיתון דאז סיפק אינספור חדשות וסקופים בעבודת שטח. את החומר שנאסף עטפו באריזה צעקנית וזולה. עבודת שטח הן צמד מלים בלתי מוכרות במערכת "חדשות הספורט" הטלוויזיונית, היכן שמגישים לצופים מקבץ חדשות לעוסות ואטריות מחוממות באריזה יוקרתית.

באולפן מושקע עם מגישים מקצוענים, עריכה מהודקת, ליין-אפ מוקפד ואווירה עניינית קלילה, הקדישו אתמול כ-17 דקות מהמהדורה בת חצי השעה לסיכום נצחונה של מכבי חיפה על מכבי תל-אביב. שש דקות נוספות התבזבזו על פאנל עם שחקנים ומאמן לצורך קידום משחקי גביע המדינה שישודרו למחרת ב-5 פלוס לייב. המנחים והכתוביות בתחתית המסך הזכירו ללא הרף באיזו תחנה כולם צריכים לצפות מחר (ערוץ התשלום).

את שאר הזמן שתו אייטמים שניתנו על קצה המזלג: עמרי כספי וסקרמנטו מנצחים ב-NBA, שחר פאר מנצחת באיזה טורניר, מריבה בהנהלת הפועל תל-אביב, סולחה בהנהלת עכו, קצת כדורסל ישראלי, קצת כדורגל ספרדי וקידום לקראת הגרלת מכבי תל-אביב באירופה. הכול בהנחה שרוב הצופים כבר מעודכנים בסיפורים ובתצלומים של היום, שפורסמו באינטרנט או במהדורה הראשונה של "חדשות הספורט" בשעה 19:00. בזבוז זמן נטו.

"חדשות הספורט" היא האולפן המרכזי של הספורט, מערכת החדשות הטלוויזיונית המקצועית ביותר. אלא שהאולפן הוא חזות הכול: נוצץ ומעודכן, עשיר ומושקע, בעוד שמאחורי התפאורה מתגלה מערכת חדשות זולות, שעיקר עיסוקה הוא מילוי החלל בתוכן לא מזיק תוך קידום ערוצי התשלום. ל"חדשות הספורט" אין שום חידושים ובשורות לצרכן החדשות. אפס עבודה עיתונאית, ויתור על ידיעות בלעדיות, חנופה במקום סיקור נשכני, האבסת הצופה במזון לעוס, פרפראות במקום תחקירים ומראית עין של דרמה. היא מרחפת כפרפר מעל היום שהיה, ובמקום לעקוץ כדבורה, היא משתדלת לא להעיר את הצופים או להטריד את מושאי סיקורה.

רגע מכונן במהדורת יום שני היה ההחלטה לעשות כבוד קטן לשחקן התיאטרון יוסף שילוח, שנפטר באותו יום. לשווא אימצתי את זכרוני כדי לדלות את השורה של שילוח בעלת ההקשר הספורטיבי, שתזכה מיד לדקה של חסד בחדשות ערוץ הספורט. לשווא. הקטע הנבחר נלקח מדמותו של שילוח כ"פארוק" ב"אלכס חולה אהבה", אוכל את משחת השערות הירוקה שלו העשויה מדג חרב, דג פטיש ודג חשמל מעורבבים במיץ מרה של חיה שעושה קולות בליל ירח. כך הסתיימה עוד תוכנית של חדשות הספורט: קריצה לצופים כדי שלא ירגישו שתוכנית אקטואליה חסרת אמירה וחוט שדרה שוב גזלה 30 דקות מחייהם.

9 קטנות

הקופי המושלם. ב-ONE סיכמו שנה פעמיים בתוך שלושה חודשים וחצי. בראש השנה היהודי קבעו שזהבי, קטש וכספי עשו את תש"ע, ולקראת ראש השנה האזרחי קבעו שזהבי, מוריניו וכספי עשו את 2010. חבל שמוריניו הדיח את קטש וקילקל קופי-פייסט מושלם.

אין אצלנו תיקו. ב"ידיעות אחרונות" בישרה התוצאה שבני-יהודה סיימה ב-1:1 מול הפועל רמת-גן, ואילו סיקור המשחק קבע כי רשמה הפסד שביעי העונה. אז קודם כל, הקבוצה לא הפסידה, ואם בכל זאת התעקשו שתיקו עבורה משול להפסד, אז רק שישה, לא שבעה.

ב-one ניסו למצוא משמעות חדשה לתקיפתו של איציק זוהר.

בתקציר המשחק בין הפועל רמת-גן לבני-יהודה בסיכום המחזור ב-5 פלוס לייב צץ לפתע ה"טיים-קוד" מצילום המשחק, כך שהצופים יכלו לדעת באילו חלקיקי שנייה הובקעו השערים.

ב-ONE קבעו שחולון רשמה ניצחון רביעי ברציפות, ושכחו שרק שבוע קודם היא נוצחה על-ידי נתניה. אולי כי מאז כבר עברה שנה.

ועוד מ-ONE: הציטוט שייך לאלי כהן, מאמן הפועל עכו, אבל התצלום הוא של המאמן המובטל, אלי כהן.

באתר ערוץ הספורט התרגשו מהסקופ שלהם על ערן לוי בבאר-שבע, ושכחו מלה אחת במשנה.

ב"מעריב" בילבלו לגמרי את שמות הארקינים: איתי הוא דווקא שמו של השוער, ניר הוא חבר ההנהלה.

ב"ישראל היום", טעות במשנה. המשחק הסתיים בתוצאה 2:3.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il