אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, הגיש אתמול (12.6) תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד מנכ"ל הנמל לשעבר יצחק בלומנטל, "דה-מרקר" והעיתונאית טלי חרותי-סובר. במוקד התביעה עומד ציטוט נגד חסן שיוחס למנכ"ל לשעבר במסגרת ראיון שהעניק לחרותי-סובר. בלומנטל מכחיש כי המלים המיוחסות לו יצאו מפיו, ואילו באתר "דה-מרקר" שינו את הכתבה והשמיטו את שמו של חסן מהציטוט.

לפני כשלושה חודשים ריאיינה חרותי-סובר את בלומנטל, שעדיין כיהן אז כמנכ"ל נמל אשדוד. בין היתר צוטט בלומנטל כמי שאמר: "ב-2010, כסמנכ"ל משאבי אנוש, ניהלתי מאבקים נגד אלון חסן ואביו. פוטרתי באמתלה של 'שינוי מבנה ארגוני' וחזרתי לחברה כמנצח ב-2013 אחרי שפוציתי בסכום גדול מאוד. זמן קצר לאחר מכן מוניתי למנכ"ל". הדברים הללו אף הודגשו באחד הלידים של הכתבה.

לדברי חסן, כפי שהם עולים מכתב התביעה שהגיש באמצעות בא-כוחו עו"ד חן הולנדר, הטענות הללו שקריות ופורסמו בזדון במטרה לציירו כמי שפעל לסילוקו של בלומנטל. חסן מזכיר בכתב התביעה כי זוכה מכל האישומים נגדו על המעשים שיוחסו לו בנמל אשדוד, ומוסיף כי הכתבה ב"דה-מרקר" פורסמה בעת שהמתין לפסק דין בבית-המשפט העליון על ערעור המדינה, כך שאזכור שלילי שכזה עשוי היה להשפיע על גורלו.

חסן טוען כי הנזק שנגרם לו מהפרסום ב"דה-מרקר" גדול "פי כמה וכמה" מחצי מיליון השקלים שהוא תובע, אך הוא מסתפק בדרישה לפיצוי בגובה זה מטעמי אגרה. בכתב התביעה נטען כי יש להטיל על הנתבעים "פיצויים מוגברים ועונשיים שירתיעו מפני הקלות הבלתי נסבלת של הלחיצה על המקלדת שבעקבותיה עלולים חייהם של אנשים הגונים וטובים, דוגמת התובע, להפוך לחיים שאלמנט הביזוי וההשפלה מעיק עליהם כל-כך".

הראיון עם בלומנטל ב"דה-מרקר", 10.3.2019

הראיון עם בלומנטל ב"דה-מרקר", 10.3.2019

עוד לפני הגשת התביעה פנה חסן לבלומנטל ו"דה-מרקר". מבלומנטל דרש פיצוי בסך 300 אלף שקל בשל התבטאותו. בלומנטל טען בתגובה, באמצעות עו"ד ירון קוסטליץ, כי הציטוט שמובא בכתבה מפיו, שבו הוא מזכיר את חסן, לא נאמר על-ידו.

מ"דה-מרקר" דרש חסן פיצוי בסך 200 אלף שקל ופרסום "כתבת התנצלות". לפי כתב התביעה של חסן, הוא לא קיבל כל תגובה מ"דה-מרקר". עם זאת, נוסח הציטוט של בלומנטל בגרסה המקוונת של הכתבה השתנה, ושמו של חסן הושמט. כעת נכתב בו כך: "ב-2010, כסמנכ"ל משאבי אנוש, פוטרתי באמתלה של 'שינוי מבנה ארגוני' – וחזרתי לחברה כמנצח ב-2013 אחרי שפוציתי בסכום גדול מאוד. זמן קצר לאחר מכן מוניתי למנכ"ל".

טרם הוגשו כתבי הגנה.

25718-06-19

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.7MB)