"יציע העיתונות" היא תוכנית הפטפוטים המרכזית של הספורט הישראלי. היא מפטרת וממנה, מהללת ובעיקר מקללת, קובעת מה ראוי, אבל בעיקר מי לא ראוי. לפני כחמישה חודשים שחטו בבית-דין שדה הזה את מאמן הנבחרת לואיס פרננדס, שנסע לראות משחקים בחו"ל ולחגוג לעצמו יום הולדת בצרפת במקום לצפות במשחקי הליגה ולהתרשם מיכולתם של השחקנים. זו היתה ביקורת לגיטימית וראויה.

בשבוע שעבר פירסם אלמוג שריד ב"מעריב" כי אלי אוחנה, מאמן נבחרת הנוער, העדיף לנסוע למשחק בלונדון בין ארסנל לברצלונה, כפרשן ערוץ הספורט, במקום להיות באימון הנבחרת. אוחנה מקבל משכורת גם מההתאחדות לכדורגל וגם מערוץ הספורט. בערוץ הוא משמש, בין היתר, חבר פאנל באותה תוכנית שמפטרת ומקללת.

כבר נכתב כאן על הבעייתיות בתוכנית שאמורה לבקר את ההתאחדות ונבחרותיה בעוד שאחד מאנשיה הוא עובד ההתאחדות. ואכן, בדיונים בתוכנית שבהם ההתאחדות ואנשיה מותקפים, ואוחנה ניצב כחומה בצורה ומגן עליהם בלהט, אי-אפשר לדעת אם זו דעתו האמיתית או מפגן של לויאליות כלפי משלמי שכרו.

לפני כחודשיים, כשנבחרתו של אוחנה הובסה 7:0 על-ידי נבחרת גרמניה, ב"יציע העיתונות" לא התעלמו מכך, אבל העימות עם חברם לפאנל, שהפך בעצמו לאייטם, היה ידידותי וסבלני יחסית לטון האכזרי שבו הם שופטים כל אחד אחר. נניח, לואיס פרננדס.

אלי אוחנה ב"יציע העיתונות"

אלי אוחנה ב"יציע העיתונות"

המקרה האחרון מחדד עוד יותר את ניגודי האינטרסים: ערוץ הספורט מתקשה לתקוף את נסיעתו של מי שנסע בשליחות הערוץ ומטעמו. לפי תקדים פרננדס, אם אוחנה לא היה עובד הערוץ ובוודאי לא חבר בצוות "יציע העיתונות", היו אנשי התוכנית מתנפלים על הנושא בכיף, והמאמן הסורר היה מוקע ונשלח לכל הרוחות.

כל עוד אוחנה ממשיך להיות חבר פאנל, "יציע העיתונות" מאבדת גובה, שלא לומר מתרסקת, בכל הקשור למנדט שלקחה על עצמה להטיף בענייני אתיקה ומוסר.

ועוד בנושא ניגודי אינטרסים בערוץ הספורט: על הקשר ההדוק מאוד בין הערוץ לבין מכבי תל-אביב בכדורסל נכתב לא אחת. והפעם מבט על עניין קצת משונה: האתר הרשמי של המועדון פירסם כתבה שלמה שנלקחה מערוץ הספורט, בלי לתת קרדיט. כשאחד מבעלי הערוץ הוא גם אחד הבעלים של הקבוצה, כנראה שלא תהיה כאן תביעה על הפרת זכויות יוצרים.

היה להם ביד

פרשת השעייתו של מאמן הנבחרת לואיס פרננדס על-ידי פיפ"א (התאחדות הכדורגל העולמית) העסיקה רבות את התקשורת בשבוע האחרון. גם ב"ידיעות אחרונות" פירסמו ביום שישי כותרת ענק על הסיפור וליוו אותו בנדיבות בימים שלאחר מכן. זה הרגע להזכיר שהסיפור היה בידיים של "ידיעות", אבל שם החליטו משום מה שלא לפרסמו.

זה קרה בתחילת דצמבר: במקומון "ידיעות תל-אביב" התפרסמה כתבת שער של ניר איסקוב ולפיה פיפ"א עלולה להשעות את מאמן הנבחרת בגלל אי-תשלום חוב של 400 אלף יורו לקבוצה מקטאר. פרננדס, שאימן את קבוצת אל-ריאן, עזב אותה באמצע העונה לטובת בית"ר ירושלים והתחייב לפצותה.

מקובל בקונצרן העיתונות של נוני מוזס להעביר ידיעות בולטות מהמקומון אל שני אחיו הגדולים, העיתון ואתר האינטרנט. ב-ynet הבליטו את הידיעה במדור הספורט, בעוד שב"ידיעות" בחרו להתעלם ממנה ולא לפרסמה. בטור ב"העין השביעית" לפני כחודשיים הוגדרה ההתעלמות הזו כ"מוזרה מאוד".

ב-17 בינואר קברו ב"ידיעות" את הפרשה: דוד בן-שימול ונדב צנציפר כתבו ידיעה קטנה, שלפיה ערעורו של פרננדס בפיפ"א התקבל. סוף הסיפור? איפה. ביום חמישי שעבר הוקפצו כלי התקשורת: פיפ"א הודיעה להתאחדות הישראלית כי עליה להפסיק לאלתר את עבודתו של המאמן הלאומי מפני שטרם הסדיר את חובו. ב-ynet לא הסתפקו בכותרת ראשית בספורט, והבליטו אותה גם בכותרת הראשית של האתר, כיאה למי שנתנו אמון בסיפור.

גם ב"ידיעות" יכלו לחגוג את מימוש הסקופ, כולל טפיחה עצמית על הכתף, אבל במקום זאת מצאו את עצמם מפרגנים למקומון מבית ידיעות-תקשורת, שאותו לא ספרו לפני חודשיים וחצי. בידיעה כתבו בן-שימול וצנציפר שכל ערעוריו של פרננדס על תשלום החוב נדחו, בניגוד לפרסום הקודם שלהם. פספוס כפול ומכופל של "ידיעות".

4 קטנות

בערוץ הספורט רכשו את הזכויות של ליגת הנוער בכדורגל. זהו מהלך שנועד להניח יד על כל זכויות שידור שמסתובבות חופשי ועלולות לנחות בערוץ ONE. מי שמרוויח הם הצופים. כך יאה. רק לא ברור מה עושה תוכנית בישול בערוצים 5 ו-5 פלוס. אלי אילדיס וחיים כהן נוסעים במכוניות נוצצות ברחבי הארץ ומבשלים. אילדיס הוא אחד הטלנטים של ערוץ הספורט, אבל מה הקשר לחזה עוף בדובדבנים ויין? המלצה: אחרי שתסתיים סדרת הבישול, אפשר לשדר את סדרת הדוקו של מודי בר-און (עוד טלנט של הערוץ) על תולדות תל-אביב, או שיחה שלו עם הסופר אהרון אפלפלד.

באתר ערוץ הספורט שינו את תוצאת המשחק של מכבי תל-אביב מול לובליאנה כשעה לאחר סיומו. המשחק הסתיים בתוצאה 62:83 למכבי, אבל אז החליטו באתר להוסיף שלוש נקודות לסלובנים רק משום שאתר היורוליג החליט שזה נגמר ב-65:83. המשחק שודר בערוץ הספורט (HD) ובערוץ 10, כולם ראו את התוצאה הסופית, לא היתה סיבה לחשוב שאתר היורוליג הוא הצודק (מה עוד שאם היו מחברים את סך נקודות קלעי לובליאנה, היו מגיעים ל-62). רק למחרת בבוקר תיקנו בערוץ הספורט לתוצאה הנכונה.

ועוד מערוץ הספורט. האתר דיווח במוצ"ש ב"פרסום ראשון" כי בלאט ימשיך לאמן את נבחרת רוסיה. אלא שהידיעות המבשרות על המשך ההתקשרות התפרסמו כבר לפני שבועיים וחצי ב-nrg ובטלספורט. עוד "פרסום ראשון" מסדרת הסקופים שלא ממש מחדשים.

מגישי "חדשות הספורט" עלו על הטעות הזו ואף התלוצצו עליה, רק לא ברור איך מלכתחילה הצליחו קבוצות מאנגליה להסתנן לטבלה הישראלית.
לתגובות: yegerm9@walla.co.il