בשנה האחרונה חל שינוי בולט ביחס של "ידיעות אחרונות" לראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. יותר ויותר תצלומים של השניים, ובעיקר שלה, מופיעים בעיתון. חלק ניכר מהם בהקשרים חיוביים. לאחרונה אף פורסמה ידיעה על אחיו של ראש הממשלה עדו נתניהו, שקרא (לראשונה!) קדיש על האח השלישי יוני ז"ל במקום שבו נפל, באנטבה. ידיעה דומה לא פורסמה באותו היום ב"ישראל היום", העיתון שנוסד כדי לשרת את נתניהו.

אמנם בבחירות האחרונות לכנסת קבוצת "ידיעות אחרונות" העדיפה את גנץ על פני נתניהו, אבל היא לא יצאה נגד ראש הממשלה בקמפיין מדמם כמו ב-2015, נקודת השיא בהטיה המגויסת של "ידיעות אחרונות" נגד נתניהו. ובעוד הפרשן הפוליטי המזוהה עם הימין עמית סגל צורף לסגל הכותבים בעיתון שבראשו עומד חשוד בשוחד פוליטי, אשתו של הפוליטיקאי ואיש "ידיעות אחרונות" לשעבר יאיר לפיד, ליהיא, גילתה כי לא נותר לה מקום בקבוצה.

האינטרס בהרגעת הרוחות הדדי. מעל נתניהו, כמו גם מעל העורך האחראי של העיתון, ארנון (נוני) מוזס, מרחף איום ממשי של כתב אישום ב"תיק 2000". הרדמה כללית היא שם המשחק.

שיחות נתניהו-מוזס "כבר היינו בסרט הזה, עשינו את זה. זאת מערכת בחירות רביעית שלנו, לא שלישית, רביעית, 96, 99, 2009 ועכשיו" (צילום מסך מתוך תמלילי השיחות בין בנימין נתניהו ונוני מוזס, חדשות ערוץ 2)

שיחות נתניהו-מוזס (צילום מסך מתוך תמלילי השיחות בין בנימין נתניהו ונוני מוזס, חדשות ערוץ 2)

הבוקר ההרדמה בחזית נתניהו-מוזס נמשכת. מעמודי החדשות של "ידיעות אחרונות" בולטת בהיעדרה ידיעה שמזכירה כי מחר בערב יקיימו מפלגות האופוזיציה, ובראשן כחול-לבן, הפגנת מחאה נגד הליכי החקיקה שמקדם נתניהו במטרה לשמר את שלטונו גם במקרה שיוגש נגדו כתב אישום באשמת שוחד. לפי טל שניידר, הכתבת הפוליטית של "גלובס", ההפגנה מחר היא "שעת המבחן הפוליטי הראשון הגדול של חברי-הכנסת בני גנץ, יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי".

ב"מעריב" מוקדשת להפגנה הידיעה החדשותית הראשונה אחרי הדיווחים על השריפות, כמו גם החטיבה הפותחת בטור של הפרשן הבכיר בן כספית. ב"הארץ" מוקדשת להפגנה כותרת הגג לראשית, וכל מאמר המערכת. בעבר ידעו ב"ידיעות אחרונות" לפרסם בהבלטה ידיעות מקדימות להפגנות נגד ממשלות נתניהו, כולל מפה ולוח זמנים. אבל הבוקר בעמודי החדשות בעיתון של מוזס אין כלום. אפילו לא מלה אחת על ההפגנה. ממש כמו ב"ישראל היום".

"ידיעות אחרונות", 24.5.2019

"ידיעות אחרונות", 24.5.2019

ב"תיק 2000" כבר הכריע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי נתניהו לא יואשם בשוחד, רק מוזס, וגם זאת בכפוף לשימוע. כעת נותר להוריד את האישום החמור מהמו"ל, שהשימוע שלו נקבע ל-15 באוגוסט. הרוח הנושבת מעמודי "ידיעות אחרונות" הבוקר מלמדת שמוזס בדרך לחמוק פעם נוספת מהדין. ב"מוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות", על פני עמוד שלם, מתפרסם מאמר מאת מנדלבליט, שאמור להכריע בקרוב האם להגיש כתב אישום נגד מוזס. המאמר, כך נכתב בתחתיתו, לקוח מספר שיראה אור בקרוב בזרוע אחרת של אימפריית מוזס, הוצאת "ידיעות אחרונות".