סוכנות הידיעות הפלסטינית WAFA ועיתון הרשות "אל-חיאת אל-ג'דידה" יפצו משפחה ירושלמית בעקבות פרסום ידיעה על מצוקתה, כך הוסכם אתמול (7.5) בדיון שנערך בבית-משפט השלום בעכו. סכום הפיצוי, כמה עשרות אלפי שקלים, נמוך משמעותית מהסכום שדרשו בני המשפחה בתביעתם, 1.5 מיליון שקל.

בשנת 2012 הכינה סוכנות הידיעות הפלסטינית WAFA דיווח על מצוקת משפחת דאיה המתגוררת בעיר העתיקה בירושלים. העיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית,"אל-חיאת אל-ג'דידה", פרסם את גרסת הידיעה בדפוס. בנוסף פורסמה ידיעת המשך בעיתון "אל-קודס".

המשפחה טענה, באמצעות עו"ד מונא לידאוי-מסעוד, כי הדיווח המקורי של סוכנות הידיעות נעשה במרמה וללא אישורם, כלל פרטים אינטימיים על בני המשפחה, בגירים כקטינים, ופגע בהם אנושות. בני משפחת דאיה טענו כי הפרסום כלל כזבים ולשון הרע, השפיל אותם ואף חולל סכסוך בין בני המשפחה המורחבת, שהוביל להידרדרות במצבה הרפואי והנפשי של אם המשפחה.

לפי כתב התביעה, לאחר פרסום הכתבה החלו תושבים בשכונת מגורי המשפחה לקרוא לאם המשפחה "יא מג'נונה" ("משוגעת") ולילדיה "יא ולאד אלמג'נונה" ("ילדי המשוגעת"). המשפחה הגישה תביעה בסך 1.5 מיליון שקל נגד סוכנות הידיעות הפלסטינית וכתביה, וכן נגד "אל-חיאת אל-ג'דידה" ו"אל-קודס".

התביעה נגד "אל-קודס" הסתיימה לפני כשלוש שנים בהסכם שבמסגרתו פיצה העיתון את בני המשפחה בכ-35 אלף שקל, פרסם התנצלות, הסיר את הכתבה מאתרו והתחייב שלא לדווח עוד על המשפחה בלי הסכמה מראש.

כעת הגיעה לסיומה גם התביעה נגד WAFA ו"אל-חיאת אל-ג'דידה". הללו טענו, באמצעות עו"ד סאלח איוב, כי התביעה הוגשה בחוסר תום לב, כי הדיווח נעשה בהסכמה מלאה של המשפחה, וממילא הוסר בעקבות פניית בני המשפחה. בדיון שנערך בפני השופטת דנה עופר הודיעו הצדדים כי הגיעו להסכמה על סילוק מלא של התביעה תמורת תשלום של 45 אלף שקל מ-WAFA ומ"אל-חיאת אל-ג'דידה". ההסכם קיבל תוקף של פסק דין.

32139-08-14