ערוץ קשת וטדי הפקות יממנו לזמר ג'קו אייזנברג מנהל אישי ומנהל יחסי-ציבור במשך שנה, כך סוכם בהסכם פשרה שהושג בין הצדדים. עוד הוסכם כי קשת תעניק לאייזנברג, על-פי שיקול דעתה, חשיפה בפלטפורמות העומדות לרשותה, כדי לסייע לו להתניע מחדש את הקריירה המוזיקלית שלו.

אייזנברג, שזכה בשנת 2006 בתוכנית "כוכב נולד", הגיש בשנת 2014 תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד שידורי קשת בע"מ, טדי יזמות והפקות (1992) בע"מ ומנהלת טדי הפקות טמירה ירדני, בטענה כי הללו התרשלו, גרמו לקריירה שלו נזק עצום לקריירה ואף הסבו לו נזק נפשי בלתי הפיך.

במוקד התביעה, שהוגשה על-ידי עורכי-הדין רפאל בייפוס ואהרון שוורץ, עמד ראיון שהעניק אייזנברג לעיתונאי "ידיעות אחרונות" רביב גולן ורז שכניק ימים בודדים לאחר זכייתו בתוכנית, ובמהלכו התבטא באופן שנוי במחלוקת. בין היתר התבטא אייזנברג על העובדה שלא התגייס לצבא, אמר כי "בלי מוזיקאים לא היו שירים לשיר ביום הזיכרון על חיילים שמתו" והשמיץ אמנים אחרים, בהם רמי קליינשטיין ("מהאנשים האלה שגורמים לך להקיא").

לדברי אייזנברג, קשת וטדי הפקות שלחו אותו לראיון "לא מוכן" וללא "ליווי מקצועי של יועצי תקשורת בכדי למנוע את מה שנודע אחר-כך כאסון התדמיתי שאליו נקלע התובע עקב חוסר נסיונו בעבודה מול התקשורת". הכתבה ב"7 לילות", טען, "פתחה סכר של כתבות משמיצות אשר הובילו לכדי קריאות נאצה, קריאות לחרם מצד פוליטיקאים, מעשי אלימות מילולית ופיזית", אשר הובילו ל"פגיעה אנושה בפרנסתו וגרוע מכך, פגיעה קשה בבריאותו".

ראיון עם ג'קו אייזנברג, "7 לילות", 2006

הכפולה הראשונה של הראיון עם ג'קו אייזנברג ב"7 לילות" כפי שצורפה לכתב ההגנה של חברת קשת

אייזנברג צירף לתביעתו חוות דעת מומחה של פסיכיאטר שאִבחן אותו כמי שסובל מדיכאון וחרדה והמליץ לקבוע לו 50% נכות נפשית לצמיתות. הוא טען כי לאחר הראיון הסנסציוני התייחסו אליו בקשת ובטדי הפקות כאל "שעיר לעזאזל" והקריבו אותו כדי לשמור על תדמיתם.

בקשת טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין מוטי ארד ולירון אמיר-קורן, כי פעלו כדין. לדבריהם, אייזנברג היה אדם בוגר ומנוסה בתחום הבידור בעת שהעניק את הראיון ל"ידיעות אחרונות". "המקרה של התובע אינו שונה מכל איש בידור אחר שנקלע לראיון עיתונאי לא מוצלח ודבריו הופכים לחרב נגדו", טענו. התביעה שלו נגדם, כך טענו, משולה למי ש"נושך [...] את היד שהאכילה אותו ונתנה לו את ההזדמנות להפוך לכוכב".

אייזנברג, הוסיפו, "קיבל שיחות תדרוך לפני כל ראיון שלקח בו חלק" במהלך צילומי "כוכב נולד", ולכן הוא היה אמור לדעת כיצד לנהוג גם מול המראיינים גולן ושכניק. לאחר הראיון, טענו בקשת, הוענקו לאייזנברג כל התמיכה והסיוע הראויים. עוד הוזכר בכתב ההגנה של קשת הזמן הרב שחלף מאז הזכייה בתוכנית והראיון ל"7 לילות" ועד שאייזנברג הגיש את התביעה. בקשת טענו כי אייזנברג החליט לתבוע כשראה שגם מתמודדים אחרים בתוכניות ריאליטי הגישו תביעות בגין נזקים כביכול שנגרמו להם במהלך הצילומים.

טדי הפקות וטמירה ירדני העלו טענות דומות להגנתם, באמצעות עו"ד רינה אגולסקי. לטענתן, אייזנברג הוא האחראי הבלבדי למצבו, והן דווקא פעלו כדי לסייע לו לפתח את הקריירה. עוד טענו כי אייזנברג עצמו הודה כי שתה אלכוהול במהלך הראיון ל"7 לילות" ועל כן התבטא כפי שהתבטא, כולל בנושאי מין, סמים, אלימות ופורנוגרפיה.

"אין לתובע אלא להלין על עצמו על מעשיו נשוא הראיון, התנהגותו, דעותיו, התבטאויותיו והחשיפה שבחר ליתן להם", נטען בכתב ההגנה של טדי הפקות וירדני. עוד טענו להגנתן כי גם לאחר הראיון לא חדלו מלנסות ולסייע לאייזנברג, ואף הטיסו אותו לישראל בתקופה שבה שהה בהולנד כדי שישתתף במעין מפגש מחזור טלוויזיוני של זוכי "כוכב נולד".

קשת הסכימה לסייע לאייזנברג "לקבל חשיפה בפלטפורמות השונות של קשת", כלומר בערוץ 12 ובאתר mako. עם זאת, בהסכם מובהר כי "הפלטפורמות של קשת עצמאיות לחלוטין בנוגע להחלטות תוכן ועריכה"

בקשתה של קשת לסילוק התביעה על הסף נדחתה, ובשנים האחרונות התקדם ההליך, הוגשו תצהירים מטעם הצדדים ונערכו חקירות של כמה מהעדים, כולל אייזנברג עצמו. אולם השופט מנחם (מריו) קליין עודד את הצדדים להסכים על פשרה, ובחודשים האחרונים התקיימו דיוני פישור בפני השופטת סיגל דומניץ-סומך.

לפני כשבועיים הגיעו הצדדים להסכם פשרה שלפיו קשת וטדי הפקות יממנו באופן שווה את שכרם של מנהל אישי ומנהל יחסי-ציבור שיסייעו לאייזנברג, וזאת לתקופה של שנה ועד לעלות כוללת של 120 אלף שקל. בנוסף הסכימו קשת וטדי להעביר לאייזנברג 30 אלף שקל בתוספת מע"מ עבור הוצאותיו המשפטיות. עוד הוסכם כי אייזנברג והמנהל שימנה לעצמו יוכלו להיפגש אחת לחודש למשך שנה עם מנהלת האמנים מירה שפיגל, העובדת בטדי הפקות, לצורך "ייעוץ והכוונה של ניהול הקריירה".

קשת, מצדה, הסכימה לסייע לאייזנברג "לקבל חשיפה בפלטפורמות השונות" שלה, כלומר בערוץ 12 ובאתר mako. עם זאת, בהסכם מובהר כי "הפלטפורמות של קשת עצמאיות לחלוטין בנוגע להחלטות תוכן ועריכה, ולכן שיקול הדעת הסופי באשר לחשיפה שיקבל אייזנברג הוא של קשת בלבד".

אייזנברג, מצדו, הסכים לא רק למשוך את התביעה אלא גם להימנע "מכל התבטאות בקשר לאירועים שבהם עסקה התביעה, וזאת בדרך ישירה או עקיפה, לרבות לא במסגרת ראיון עיתונאי, כתבה, טור דעה, באמצעי תקשורת ו/או ברשת החברתית".

1903-01-14

* * *

לעיון בהסכם הפשרה

להורדת הקובץ (PDF, 1.65MB)