יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, הצהיר בראיון לגלי-צה"ל כי על מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס להשעות את עצמו מהעיתון. "אנחנו חושבים שהיה נכון שהוא לא יהיה שם", אמר טרצ'יצקי ביחס למוזס. לדבריו, כל אדם שהיועץ המשפטי לממשלה מעלה נגדו טענות חמורות כמו אלו שהעלה היועץ אביחי מנדלבליט כלפי מוזס "לא ראוי להיות עורך אחראי או מו"ל של כלי תקשורת בישראל. זה מאוד-מאוד פשוט".

אתמול (3.3) פורסם באתר "העין השביעית" כי מועצת העיתונות מביעה עמדה פומבית בפרשה ויוצאת חזיתית נגד מוזס. "המועצה קוראת למו"ל 'ידיעות אחרונות', ארנון מוזס, להשעות את עצמו מכל מעורבות בעריכת העיתון והנחיית עורכיו ועיתונאיו, וזאת עד לסיום ההליך המשפטי בעניינו", נמסר מטעם המועצה. בארגון העיתונאים, לעומת זאת, נמנעו מלצאת בקריאה דומה, ובתשובה לשאלה מתי כן ימצאו לנכון לקרוא למוזס להשעות את עצמו מסרו: "אנחנו לא רואים צורך לעדכן מראש את 'העין השביעית' מה הארגון מתכוון לעשות או לא לעשות".

בעוד מועצת העיתונות פועלת בשנים האחרונות בלי כל שיתוף פעולה מצד "ידיעות אחרונות", ארגון העיתונאים מייצג את עיתונאי הקבוצה ואף נמצא בעיצומו של משא-ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי נרחב. הבוקר דווח ב"גלובס" כי הנהלת העיתון הגיעה להסכמות עם ועד העיתונאים על תוכנית פיטורים חדשה, וכי סכסוך העבודה שהוכרז לאחרונה יבוטל.

מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס (צילום: רוני שיצר)

מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס (צילום: רוני שיצר)

בעקבות הפרסום באתר "העין השביעית" שוחחה היום יעל דן בתוכניתה "עושים צהריים" עם מוטי רוזנבלום, מנכ"ל מועצת העיתונות, ועם יו"ר הארגון טרצ'יצקי. רוזנבלום דווקא חזר בו מהעמדה הרשמית שהציגה אתמול המועצה וקבע כי על מוזס להשעות את עצמו ממעורבות בעיתון רק במקרה של הגשת כתב אישום. טרצ'יצקי, לעומתו, הסכים להבהיר את עמדתו העקרונית – הוא שולל את הישארות מוזס כמו"ל המעורב בעבודת מערכת העיתון.

עם זאת, טרצ'יצקי הדגיש כי יש להפריד בין העמדה הערכית לבין קריאה פומבית שמופנית כלפי מוזס. "בסופו של דבר אין פתרונות קסם", אמר טרצ'יצקי, "וכל מי שחושב שאיזשהו גינוי בפייסבוק, שיקבלו עליו יותר לייקים או פחות לייקים, זה מה שיפתור את העניין – הוא קצת תמים".