רשות התחרות (שנקראה עד לאחרונה רשות ההגבלים) תערוך בשבוע הבא את הכנס השנתי שלה. מלבד ברכות מפי בכירים והרצאות שונות יכלול הכנס דיון מרכזי בנושא "חמש שנים לחוק הריכוזיות". על-פי פרסומי הרשות, את הדיון צפויה להנחות נעמה סיקולר, העורכת הראשית של העיתון הכלכלי "גלובס".

גם אם סיקולר לא תקבל תשלום עבור הנחיית המושב, כפי שהיא מעידה (ראו תגובתה להלן), עצם שיתוף הפעולה שלה עם רשות התחרות מעלה חשש לניגוד עניינים. "גלובס", כעיתון כלכלי, מסקר באופן קבוע ושוטף את רשות התחרות. בפעם הבאה שאחד הכתבים שלה יביא מידע שאינו מאיר באופן חיובי את רשות התחרות, האם סיקולר תתייחס אל המידע בדיוק כפי שהיתה מתייחסת אליו אילולא השתתפה בכנס של הרשות?

כדי למנוע את עצם העלאת השאלה הזאת קובע תקנון האתיקה של מועצת העיתונות באופן ברור כי "לא יעמידו עצמם עיתון ועיתונאי במצב שבו קיים חשש לניגוד עניינים בין חובותיהם כעיתון וכעיתונאי לבין כל אינטרס אחר". סיקולר מעמידה את עצמה במצב כזה, אך טוענת שזו דווקא חובתה העיתונאית לעשות כן.

"אינני מקבלת תשלום על ההנחיה, גם לא על הנסיעה, אפילו לא על החניה. כך אני פועלת בכל המקרים ולא רק בהקשר זה", מסרה סיקולר בתגובה לפניית "העין השביעית". "לא רק שאין כאן ניגוד עניינים, לתפיסתי חובתי העיתונאית היא להגיע לאירועים מהסוג הזה, לייצג את האינטרס הציבורי ולוודא ששאלות קשות מקבלות מענה".