עיתון "הארץ" פרסם מודעה של ארגון הקורא לא להכיר במשפחות של הומואים ולסביות. הבוקר (21.2) פורסמה בשער העיתון מודעה מטעם ארגון "חזון" שבה נכתב "אבא ואמא = משפחה. האומץ להיות נורמלי". המודעה עוררה זעם בקרב חלק מקוראי "הארץ", עד כדי כך שהמו"ל, עמוס שוקן, הודיע כי לא יתפרסמו בו עוד מודעות מסוג זה.

"בגדת באמון שלי כמנוי מהיום שאני מכיר את עצמי", כתב לשוקן אחד הקוראים בטוויטר, והוסיף: "יש גבול? להתפרנס מהסתה נגדי זה 10 ק"מ אחרי הגבול הזה. פשוט בגידה בקהילה הגאה לפרסם את החרא הזה". שוקן, בתגובה, כתב את הדברים הבאים: "המודעה הזאת פורסמה בטעות ולא נפרסם אותה או שכמותה בעתיד. מבחינתי זאת עמדה גזענית שאסור לתת לה מקום, כמו לכל עמדה גזענית אחרת".

האם בכוונת "הארץ" לתרום את ההכנסות שהניבה המודעה שכן פורסמה? בשיחה עם "העין השביעית" אמר שוקן כי הנטייה הבסיסית של "הארץ" היא להשתמש בכסף לכיסוי הוצאות הפעלת העיתון, אך לדבריו עדיין לא הוחלט מה לעשות בסכום.

המודעה של "חזון" שפורסמה ב"הארץ" לכאורה לא שוללת מודלים אלטרנטיביים של התא המשפחתי, אך פרסומים אחרים של הארגון נושאים מסר מפורש יותר

המודעה של "חזון" שפורסמה בשער "הארץ" לכאורה לא שוללת באופן נחרץ מודלים אלטרנטיביים של התא המשפחתי, אך פרסומים אחרים של "חזון" נושאים מסר מפורש יותר. בסרטון שהפיץ הארגון לאחרונה נאמר ש"אבא, אמא וילדים זו משפחה – לא שום דבר אחר", ובפרסום אחר הדגישו בארגון כי "אין מקום לכל הכרה וקידום של מודלים אחרים, הפוגעים בהמשכיות העם היהודי".

בסרטון תדמית שפרסמו לאחרונה אנשי הארגון מככבים רבנים ידועים דוגמת דב ליאור, שמואל אליהו, שלמה אבינר ויגאל לוינשטיין. לפי פרסומי הארגון, הקמפיין שהוא מריץ בימים אלה נועד לעודד הצבעה שתקדם "סדר יום יהודי" בבחירות הקרובות. לאחרונה פורסמה מודעה שהזכירה את פרסומי הארגון, שקידמה את אלי ישי, יו"ר מפלגת יחד. ישי ניסה להתנער מהמודעה אולם דובר מטעמו אישר קודם לכן כי מדובר בקמפיין מפלגתי.

עדכון, 21.2: באתר "הארץ" פרסמו הודעת התנצלות על פרסום המודעה.

* * *

המודעה של "חזון" בראש עמוד השער של "הארץ", 21.2.2019

המודעה של "חזון" בראש עמוד השער של "הארץ", 21.2.2019