נתניהו מרבה לטעון כי התקשורת בישראל נגועה בשנאה כלפיו ואינה בוחלת באמצעים כדי להדיחו מכסא ראש הממשלה. נראה כי הביקורת עוזרת: בלב התקשורת המרכזית, בתוכנית "פגוש את העיתונות" המשודרת בקשת 12, הוצג סקר הבחירות באופן שמשרת את נתניהו והליכוד.

על פי תוצאות הסקר, הליכוד מובילה עם 32 מנדטים כשאחריה האיחוד בין חוסן לישראל ותל"ם עם 22 מנדטים ויש-עתיד עם 11 מנדטים. בגרף שהציג את ממצאי הסקר המספרים היו מדויקים, אך התחושה היתה שהליכוד מוביל בהפרש ניכר על פני מתחריו. הסיבה לכך, כפי שהבחין סגן עורך אתר "כלכליסט" שי סלינס, היא שהעמודה של הליכוד נמתחה לאורך באופן בלתי מידתי.

"פגוש את העיתונות", 9.2.2019

"פגוש את העיתונות", 9.2.2019

כפי שניתן לראות בתצלום המסך, העמודה של חוסן לישראל ותל"ם, המייצגת 22 מנדטים, היא באורך של פי שניים מהעמודה של יש-עתיד, המייצגת 11 מנדטים. העמודה של הליכוד, המייצגת 32 מנדטים, אמורה אם כן להיות באורך של מעט פחות מפי 3 מהעמודה של יש עתיד. בפועל היא באורך של מעט פחות מפי 4 מהעמודה של יש עתיד וכמעט פי 2 מהעמודה של חוסן ישראל ותל"ם. במילים אחרות, לפי אורך הגרף, לליכוד צפויים כ-42 מנדטים.

בינתיים, צוות הדיגיטל של ראש הממשלה נתניהו לא עוסק בפערים זערוריים של פי 2 או פי 4 כמקובל בתשקורת העוינת. כפי שהבחין אמנון הררי, עורך הספורט ב"הארץ", בסרטון חדש שהעלה לחשבון הפייסבוק הרשמי שלו מתגאה נתניהו בשיעורי האבטלה הנמוכים בישראל, וכדי לעזור להם להיראות עוד יותר נמוכים, צמחו העמודות עם שיעורי האבטלה של המדינות האחרות הרבה מעבר לאורך היחסי שהיה צריך להיות להן. למעשה, העיוות היה כה גדול עד שגרר עיוות נוסף: העמודה של ספרד צומצמה פן תפרוץ את גג הפוסט.

(צילום מסך מתוך סרטון תעמולה בעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו, 10.2.2019)

(צילום מסך מתוך סרטון תעמולה בעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו, 10.2.2019)