עוד שתי תביעות שהוגשו בגין נזק שנגרם כתוצאת לוואי של חלוקת גליונות "ישראל היום" הסתיימו בהסכמי גישור ובפיצוי בסך עשרות אלפי שקלים.

נירית גץ הגישה תביעה נגד חברת קואופ ישראל בטענה כי בשנת 2013, מחוץ לסניף סופרמרקט קואופ-שופ במושב פורת, נתקלה באזיקון שקוף ששימש לקשירת עיתונים, נפלה ונחבלה. בחברת קואופ טענו כי לחנות אין כל אחריות למקרה, והוציאו הודעת צד ג' ל"ישראל היום". בעיתון החזירו את האחריות לחברת קואופ. לפי הסכם הפשרה, חברת קואופ תפצה את גץ בכ-88 אלף שקל, ואילו ב"ישראל היום" יפצו אותה בעוד כ-21 אלף שקל.

תביעה נפרדת, שחלק מפרטיה חסויים, הסתיימה גם היא לאחרונה בהסכם פשרה שבו נדחתה הודעת צד ג' שהוצאה נגד "ישראל היום" וחברת ההפצה של העיתון, אינטלקט. על-פי הסכם הפשרה הפיצוי, בסך כ-70 אלף שקל, ישולם לתובע על-ידי חברת הביטוח של תחנת הדלק שבה לדבריו מעד על חוטי הפלסטיק ששימשו לאגידת גיליונות העיתון.

בשנים האחרונות הסתיימו לפחות שלושה מקרים דומים בפיצוי בסך כולל של 270 אלף שקל: 83 אלף שקל לבת שמונים שנתקלה בחוטי פלסטיק ברמת-גן; 80 אלף שקל לאשה אחרת שמעדה על חוטי פלסטיק ברמת-גן; ו-67 אלף שקל לאשה שלישית, שמעדה על חוטי הפלסטיק בטירת-כרמל. גם נגד "ישראל פוסט" הוגשה בעבר תביעה בגין נפילה על חוטי פלסטיק בראשון-לציון, שהסתיימה בגישור ותשלום של כ-240 אלף שקל.

58863-05-15
57133-05-16