הודעה לעיתונות שהוציאה דוברות ועדת הפנים של הכנסת כללה ציטוט שגוי מפי היו"ר, ח"כ יואב קיש, ובו ביקורת שאינה נכונה שמתח נגד כתבת "כלכליסט" כביכול, תושבת רמת-גן כביכול, שכביכול הפעילה לחץ לא ראוי למניעת דיון בוועדה. אלא שהכתבת שעליה דיבר חבר-הכנסת עובדת ב"גלובס", אינה תושבת רמת-גן וכל שעשתה הוא לדווח על מכתב רשמי שהוציא ראש עיריית גבעת-שמואל.

העיתונאית, שלומית צור, מתקוממת לנוכח הביקורת שהוטחה בה ודורשת מוועדת הפנים להתנצל על מה שהיא רואה כהשמצה שקרית. עורכת "גלובס" נעמה סיקולר הודיעה כי בכוונת העיתון לפעול מול יו"ר הכנסת בעקבות המקרה.

ההתבטאות מעוררת המחלוקת של קיש נאמרה בדיון שקיימה הוועדה בהזמנת ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה-הכהן, המתנגד להמלצה להעביר את כספי הארנונה של אוניברסיטת בר-אילן לעיריית גבעת-שמואל. הדיון נערך למרות שלוועדה אין כל סמכות בנושא. כתבת "גלובס" שלומית צור דיווחה לפני הדיון על על מכתב שהוציא ראש עיריית גבעת-שמואל, יוסי ברודני, נגד קיום הדיון. ברודני אף ציין כי ח"כ קיש הוא תושב רמת-גן, כך שלא ראוי שינהל את הדיון.

"פניתי לקיש לקבל את תגובתו לטענות, והיא פורסמה וקיבלה במה ראויה", מסרה צור ל"העין השביעית". ואכן, בידיעה ניתן לראות שלצד עיקרי הטענות במכתב של ברודני מופיעה תגובה מפורטת של ח"כ קיש, שהבהיר כי לפי הייעוץ המשפטי שקיבל אין כל פגם בקיום הדיון. ח"כ קיש אף התחייב כי יפתח את הדיון בגילוי נאות על היותו תושב רמת-גן.

ביום רביעי שעבר נערך הדיון. ח"כ קיש אכן פתח בגילוי נאות על היותו תושב רמת-גן, אך בהמשך טען כי עצם הניסיון למנוע את הדיון בוועדת הפנים הוא פגיעה בדמוקרטיה. "לא אכנע לדברים האלה", אמר ח"כ קיש, וציין כי כל הפונים אליו בבקשות למניעת הדיון היו "תושבי גבעת-שמואל".

מיד בהמשך אמר: "תבין לאיזה אבסורד זה הגיע, מתקשרת אלי כתבת של עיתון, נדמה לי 'כלכליסט', בנוגע למכתב של חברי ראש העיר ברודני מדוע אני מקיים דיון. אני מסביר לה את כל הדברים שאמר לי היועץ המשפטי בהמשך להתייחסות, ומבהיר לה בצורה הכי ברורה שאין שום מניעה. ואני רואה כתבה אחרי זה, שכל מה שהסברתי לה לא נמצא, רק טענות מדוע קיימתי דיון. ואז מה מסתבר? שהיא לא אמרה לי שהיא במקור תושבת גבעת-שמואל". אלא שכאמור, עמדתו של קיש כן הובאה ואילו צור כלל איננה תושבת גבעת-שמואל.

שלומית צור: "עצם הרמיזה של ח"כ קיש כאילו יש לי אינטרס זר בגלל שגרתי בילדותי בגבעת-שמואל היא מגוחכת ומקוממת"

ח"כ קיש, כך נראה, הסתמך על חשבון הפייסבוק הפרטי של צור, שבו נכתב כי היא במקור מגבעת-שמואל. אלא שהיא אינה גרה במקום מאז גיל 6. כיום היא גרה בתל-אביב.

על ההאשמה הבעייתית והשגויה של קיש נוספה גם טעות של דוברות הוועדה, בהודעה לעיתונות שסיכמה את הדיון, שבה צוטט קיש כמי שהאשים את "כתבת 'כלכליסט' שמתברר שהיא תושבת רמת-גן" בניסיון להשתקת הוועדה. לאחר הפצת ההודעה לעיתונות שיגרה דוברת הוועדה, רבקה קנריק, מייל נוסף: "הבהרה – בהודעה של ועדת הפנים על אוניברסיטת בר-אילן צריך להיות כתבת 'גלובס' ולא 'כלכליסט'", נכתב בכותרתו. קנריק הבהירה את השגגה והוסיפה: "עימכם ועם כתבי 'כלכליסט' הסליחה".

בנוסח ההודעה לעיתונות שמופיע באתר ועדת הפנים תוקנה הטעות בציטוט, ורמת-גן הוחלפה בגבעת-שמואל. אולם מבחינת צור, העיקר לא תוקן: עצם הטענה של קיש. "עצם הרמיזה של ח"כ קיש כאילו יש לי אינטרס זר בגלל שגרתי בילדותי בגבעת-שמואל היא מגוחכת ומקוממת", מסרה צור. "לפי הרציונל של קיש, בגלל שאני גרה בתל-אביב, אסור לי לכתוב שום כתבה על תל-אביב, וכך גם כל עיתונאי בישראל שברוב חוצפתו גר או נולד בעיר מסוימת. הארנונה של בר-אילן לא תלך לכיס שלי בין אם היא תיכנס לקופת עיריית רמת-גן או גבעת-שמואל, וחמור בעיני שעד רגע זה ועדת הפנים לא תיקנה את ההודעה על העובדות השקריות שהפיצה לגבי".

נעמה סיקולר (צילום מסך)

עורכת "גלובס", נעמה סיקולר (צילום מסך)

עורכת "גלובס", נעמה סיקולר, מגבה את העיתונאית ומוסיפה: "מטרידה העובדה שח"כ יואב קיש עושה שימוש במשאבים ציבוריים כדי להפיץ פייק ניוז נגד עיתונאית 'גלובס' המוערכת שלומית צור. לא פחות מכך מטרידה העובדה שחבר-כנסת מפשפש בחשבון פייסבוק של עיתונאית ואז גם מתקשה בהבנת הנקרא. שלומית צור איננה מתגוררת בגבעת-שמואל מאז ילדותה, וממילא גם אם היתה מתגוררת שם הדבר לא יכול למנוע ממנה כתיבה של ידיעה חדשותית עניינית. לח"כ קיש ניתנה הזדמנות להגיב בלב פתוח ובנפש חפצה, ואנו ב'גלובס' נמשיך להקפיד על כתיבה הוגנת ועניינית גם כשפועלים נגדנו בטקטיקות נמוכות. בימים הקרובים נפנה באופן רשמי לח"כ קיש, לוועדת הפנים וליו"ר הכנסת בעניין".

דוברת ועדת הפנים של הכנסת מסרה בתגובה: "כלל הציטוטים אשר הובאו בהודעה לעיתונות זו הם ציטוטים מדויקים שנאמרו בדיון – בשם אומרם – ותכליתם להביא לידיעת הציבור את תכני הדיון, על מורכבותם וחריפותם. דוברות מקצועית אינה צנזורה ותפקידה לשקף נאמנה ובצורה מלאה ומדויקת את הנאמר בדיונים. יודגש כי בשום נקודת זמן לא ניתן ציון לפועלה המקצועי של הכתבת, ואף לא אוזכר שמה".

דוברת ח"כ קיש מסרה בשמו: "אנחנו לא נתייחס לזה".