עיתון "הארץ" חשף הבוקר (17.10) כי שורה של עיתונאיות מעידות שדן מרגלית הטריד אותן מינית. לפי הידיעה, מאת רויטל חובל, המעשים התרחשו לפני שנים, רובם ככולם ככל הנראה בשנות השמונים, וכללו תקיפה או הטרדה מינית של העיתונאיות חנה קים, אורית שוחט ושלוש עיתונאיות אחרות שנותרו בעילום שם. מרגלית הכחיש את הטענות. לאחר הפרסום התראיינו בעילום שם ברדיו 103FM וב"וואלה" שתי נשים נוספות שסיפרו כי מרגלית הטריד אותן בעבר.

הפרסום ב"הארץ" אינו מובן מאליו, שכן מרגלית מפרסם בעיתון טור שבועי. למרות זאת, בעיתון בחרו לתת פומבי לעדויות נגדו. מרגלית היה מבכירי הכתבים של העיתון במאה שעברה, וחזר לכתוב בו אחרי שפוטר מ"ישראל היום" בשנה שעברה.

האם ימשיך "הארץ" להעסיק את מרגלית ולפרסם את טורו? פובליציסטית "הארץ" איריס לעאל צייצה כי מרגלית יפסיק לפרסם את טורו בעיתון, אך בעיתון מסרבים לאשר או להכחיש זאת. עורך "הארץ", אלוף בן, מסר בתגובה לפניית "העין השביעית": "לא נגיב בשלב זה". גם מרגלית לא הגיב לפניית "העין השביעית".

בעבר ספג העיתון ביקורת בשל ההחלטה להמשיך ולפרסם את טוריו של יצחק לאור לאחר שכמה נשים סיפרו כי הטריד ותקף אותן מינית. בינתיים, עובדים ב"דה-מרקר" יזמו עצומה הקוראת להפסקת כתיבתו של מרגלית בעיתון, והיא הופצה היום בין העיתונאים במערכת "הארץ–דה-מרקר".

נוסח ההצהרה הובא בעמוד הפייסבוק של המעצבת יעל קציר, יו"ר ועד עובדי "הארץ": "אנחנו, עובדות ועובדי 'הארץ', רוצות להביע את תמיכתנו המלאה בנשים שאזרו אומץ וסיפרו כיצד הותקפו או הוטרדו מינית על-ידי העיתונאי דן מרגלית. אנו רואות בחומרה רבה כל מקרה שבו עיתונאי מעורב בהטרדה או תקיפה מינית – על אחת כמה וכמה כאלה שנעשו במסדרונות עיתון 'הארץ' עצמו, כפי שעולה מהתחקיר של רויטל חובל. אנו מצפות מהנהלת העיתון להפסיק לאלתר את עבודתו בעיתון ולנקוט עמדה מוסרית פומבית וברורה בעניין".

בנוסף לטור השבועי ב"הארץ", מרגלית מגיש תוכנית רדיו שבועית ברדיו תל-אביב (102FM) יחד עם בתו, שירה מרגלית. מנכ"ל 102FM אבי משולם וסגנו רועי כ"ץ טרם מסרו תגובה לעדויות שפורסמו היום. באתר "סלונה", ששירה מרגלית היא בעלת המניות הבכירה בו, פרסמו ידיעה על העדויות נגד מרגלית האב, ואף הבליטו אותה במעלה דף הבית.