כתבה ביקורתית על בנימין נתניהו שהתפרסמה באתר "ישראל היום" תחת הכותרת "הושפלתי היום, לא אצביע עוד לליכוד" נמחקה זמן קצר לאחר פרסומה והוחלפה בשורה של כוכביות. ייתכן שהסיבה לצורת המחיקה המוזרה היא הרצון למנוע את האפשרות שעותק של הכתבה יישמר בזכרון המטמון של מנועי החיפוש. הצינזור החפוז של הטקסט העיתונאי מצטרף לאינספור מקרים נוספים המעידים על הסימביוזה בין החינמון של מרים ושלדון אדלסון לבין הליכוד והעומד בראשו, בנימין נתניהו. הכתב החתום על הכתבה סירב למסור את גרסתו לדברים. גם דובר העיתון, הראל דוידוביץ', בחר שלא למסור הסבר למחיקה מטעם העיתון.

"את לא מעניינת, את משעממת", אמר אתמול (16.10) ראש הממשלה נתניהו לתושבת קריית-שמונה אורנה פרץ, שהתפרצה לנאומו במהלך חנוכת מרפאה בניסיון למחות על מצב שירותי הרפואה הציבורית בעיר. אלא שהתקרית הוכחה דווקא כמעניינת ביותר עבור התקשורת הישראלית, והיא כיכבה הבוקר בשערי העיתונים (ב"מעריב" היא אף הגיעה לכותרת הראשית).

ב"ישראל היום", כרגיל, סיקור הפרשה התמקד בתגובות ההודפות מטעם אנשי נתניהו. למעשה, בדיווח בעיתון ובטור הפרשנות שנלווה לו ("מה השמאל לא מבין") קשה היה למצוא מה בדיוק אמר נתניהו לפרץ.

יום קודם לכן, בערבו של היום שבו נאמרו הדברים, טון הדיווח באתר "ישראל היום" היה דומה – למעט כתבה אחת, בחתימתו של הכתב שמעון יעיש, שנשאה כותרת שהבליטה את הביקורת על נתניהו והמפלגה שבראשה הוא עומד וכללה דרישה של פרץ להתנצלות מצד נתניהו. הכתבה התפרסמה בשעה 21:07, ו"עודכנה" כמה דקות לאחר מכן, כפי שמעידה שורת הקרדיט בדף עצמו. כעת, כאמור, דף הכתבה מזכיר דף ובו דיווח על סודות צבאיים כמוסים אחרי שחזר מהצנזורה הצבאית. התוכן, למעט שם הכתב, תאריך הפרסום ותמונתה של פרץ, נעלם, ובמקומו מופיעה שורת כוכביות שחורות.

דף הכתבה המחוקה באתר "ישראל היום". במקור קראה הכותרת: "הושפלתי היום, לא אצביע עוד לליכוד"

דף הכתבה המחוקה באתר "ישראל היום". במקור קראה הכותרת: "הושפלתי היום, לא אצביע עוד לליכוד"

תיעוד הכתבה המקורית ב"גוגל" (צילום מסך)

תיעוד הכתבה המקורית בגוגל (צילום מסך)

"ישראל היום" נתפס בעיני רבים כשופר של נתניהו, מעין המשך של דוברות משרד ראש הממשלה במימון פרטי, אולם בעיתון מכחישים זאת לאורך השנים, גם בתצהירים משפטיים. לדבר היבטים ציבוריים וגם משפטיים, מאחר שלקרבתו של העיתון לפוליטיקאי נתניהו ישנה משמעות מבחינת חוקי תעמולת הבחירות וחוקים אחרים. חקירות "תיק 2000" ו"תיק 4000" אף מסמנות כיוון שלפיו יחסי תן-וקח בין פוליטיקאים וכלי תקשורת עלולים להיות בעלי משמעות פלילית חמורה.

על אופי השירות שמעניק "ישראל היום" לנתניהו אפשר לעמוד פשוט על-ידי קריאה של העיתון. שירות שנתן העורך הראשי הקודם עמוס רגב, שעמד בקשר טלפוני תדיר עם נתניהו בשעות סגירת העיתון ובתקופת בחירות, שירות שנמשך גם תחת העורך הנוכחי בועז ביסמוט. אולם אפיזודות כמו אלו, של צינזור הדיווח על התקרית שהביכה את נתניהו, דיווח שהתפרסם כנראה בשל חוסר תשומת לב של עורך בדסק, ממחישות כיצד ניתן השירות בפועל.