נסיונו של העיתונאי ארי שביט לשוב אל הזירה הציבורית לאחר שפרש ממנה לפני כשנתיים בעקבות טענות של נשים כי הטריד אותן מחולל תגובת נגד. אחרי שהתפרסם ב"הארץ" טקסט בחתימת שביט וד"ר אורית קמיר, פרסמה בת הזוג לשעבר של בתו של שביט באתר "המקום הכי חם בגיהנום" כי שביט ניסה בעבר לנשקה בניגוד לרצונה. שביט הכחיש בראיון רדיופוני בגלי-צה"ל את הטענות ואף המשיל את פרסומן לרצח בדם קר שלו ושל בתו.

ביום שישי האחרון פורסמה במוסף "גלריה" של "הארץ" שיחה שערכה קמיר עם שביט. השיחה עם קמיר היתה הפעם הראשונה שבה שביט התייחס באופן פומבי ומפורט לפרשה שהובילה אותו לפני כשנתיים לחדול מהופעות ציבוריות וכתיבה עיתונאית – הפרסום של העיתונאית האמריקאית דניאל ברין כי תקף אותה מינית.

מהשיחה בין קמיר לשביט ב"הארץ" נעדר, מלבד תיאור של הטענות של ברין נגד שביט, גם אזכור העובדה כי העיתונאית לא היתה היחידה שבאה בטענות שכאלה נגדו. בעקבות פרסום טענותיה של ברין פרסמו עוד שלוש נשים טענות שונות על יחס בלתי ראוי, בעל אופי מיני, של שביט כלפיהן. שתיים מהשלוש החליטו לתת פומבי לטענותיהן בעקבות ניסיון קודם של שביט לשוב לזירה הציבורית, כמה חודשים בלבד לאחר שפרש. כעת, גם הניסיון הנוכחי של שביט הצליח לעורר תגובה דומה.

באתר "המקום הכי חם בגיהנום" פורסמה אתמול (8.7) עדותה האנונימית של מי שזיהתה את עצמה כבת הזוג לשעבר של בתו של שביט. לדבריה, לפני כשש שנים, בתקופה שבה היתה בת הזוג של בתו, חפן שביט את עורפה בידו וניסה לקרבה אליו לנשיקה. בת הזוג לשעבר של בתו הבהירה כי החליטה לתת פומבי לעדותה בשל הראיון של שביט לקמיר.

בהמשך היום, בתוכנית "עושים צהריים" של גלי-צה"ל, ריאיינה יעל דן את שביט וקמיר. הראיון נפתח במונולוג נסער של שביט, שטען כי העדות של בת הזוג לשעבר של בתו פגעה בו ובבתו פגיעה קשה. "היא רצחה את הבת שלי הבוקר", צעק שביט והתקומם על פרסום העדות. "אני כל-כך ניסיתי להיות מאופק סביב הפרשות האחרות", צעק בהמשך, "אני גם התנצלתי וגם לקחתי אחריות וגם פרשתי, וגם הפקתי לקחים, עשיתי את כל התהליך של לקחת אחריות על הטעויות שלי עם נשים, עשיתי עד הסוף, אף אחד לא עשה דבר כזה".

שביט תיאר את העדות של בת הזוג לשעבר של בתו כ"עלילת דם" ו"רצח בדם קר" שלו ושל בתו. בהמשך, בראיון רדיופוני שארך למעלה מחצי שעה, הגיב שביט באופן מפורט לטענות של בת הזוג לשעבר של בתו, ואף התייחס לחלק מהטענות של ברין ונשים אחרות שטענו כי גילה כלפיהן יחס בלתי ראוי.

נכון לעכשיו, מלבד בת הזוג לשעבר של בתו, לא צצו עדויות נוספות של נשים על הטרדות מיניות שחוו מצד שביט. עם זאת, השיחה עם קמיר בהחלט עוררה תגובות שליליות נוספות. באתר היהודי-אמריקאי "פורוורד" פורסם מאמר דעה תחת הכותרת "לך ארי שביט ואל תחזור", ובאתר "העוקץ" נמתחה ביקורת על השיחה של קמיר עם שביט ונטען כי הראיון בגלי-צה"ל חשף כי דבריו לקמיר היו מן השפה ולחוץ.

אגב, נראה שגם ב"הארץ" נתקל שביט בהתנגדות למהלך התקשורתי שלו. לפי מאמר המשך שכתבה אתמול קמיר בעיתון, "עיתון 'הארץ' לא ביקש או לחץ או פיתה לקיים את הראיון הזה, ואיש מהעיתון לא פנה אלי בנידון. למיטב ידיעתי, בעיתון היו מי שלא התלהבו לפרסמו". סימן לכך אפשר היה לזהות באופן שבו פורסם הראיון בגרסת הדפוס ב"גלריה" – במקוטע וללא תצלומים נלווים.