המפיק הראשי של סוכנות AP בישראל לא הורשה לסקר את הפגישה שקיים היום (26.6) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנסיך הבריטי ויליאם בשל אפליה על רקע אתני, כך טוענת התאחדות העיתונאים הזרים בישראל (FPA).

לדברי הארגון, אנשי הביטחון במעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים שאלו את המפיק נבי קינה כמה פעמים לגבי "מוצאו". עוד טוענים בארגון כי עמיתיו לסוכנות הידיעות נשאלו במקביל האם הוא "מוסלמי". בסופו של דבר לא הורשה קינה להיכנס ולסקר את האירוע. ב-FPA מגדירים זאת "מקרה בוטה של אפליה על רקע אתני".

קינה, אזרח אלבני שעובד בישראל עבור סוכנות הידיעות מזה שלוש שנים, נרשם מראש לסיקור האירוע ואף קיבל אישור ממשרד ראש הממשלה כי יוכל לעשות זאת. הוא הגיע יחד עם צלם AP למעון ראש הממשלה כשעתיים וחצי לפני מועד תחילת האירוע, כדי שיוכל לעבור את כל הבדיקות הבטחוניות הנדרשות. בסופו של דבר רק הצלם שהגיע עמו למקום הורשה להיכנס.

ה-FPA מסר בהודעה רשמית כי הוא "מגנה במלים החזקות ביותר את ההתנהגות המבישה והבלתי ניתנת להצדקה של אנשי הביטחון של ראש הממשלה", וקרא למשרד ראש הממשלה להתנצל באופן מיידי. ה-FPA קרא במקביל למשרדו של הנסיך ויליאם לגנות את המעשה.

סוכנות הידיעות AP היא מסוכנויות הידיעות הוותיקות והגדולות בעולם. הפגישה בין נתניהו לנסיך ויליאם היתה הפעם הראשונה שקינה הגיע לסקר אירוע כלשהו במעונו הרשמי של נתניהו, אך בעבר הוא סיקר כמה וכמה אירועים במשרד ראש הממשלה. באחת הפעמים, לפני כשנתיים, נדרש לפשוט את מכנסיו ובתגובה עזב את המקום. מאז, כך נמסר מסוכנות AP, שב והגיע למשרד ראש הממשלה לצורך עבודתו העיתונאית ולא נתקל בבעיה מול אנשי הביטחון.

ב-FPA מציינים כי הצוות של סוכנות הידיעות שנשלח היום למעון ראש הממשלה נועד לשמש כצוות פול עבור כלל התקשורת הזרה. לדברי ג'ו פדרמן, יו"ר ה-FPA וראש משרד AP בישראל, בסוכנות החליטו שלא "להעניש" את עמיתיהם, והעבירו להם את חומרי הגלם שהצלם הצליח לאסוף ללא סיוע המפיק.

ממשרד ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה. בידיעה בנושא שפורסמה ב"הארץ" צוטט גורם אנונימי באגף הביטחון במשרד ראש הממשלה, שטען כי "מדובר בטעות אנוש". בתגובה מטעם האגף שפורסמה ב"הארץ" נמסר כי "מטבע הדברים כניסה למתקני משרד ראש הממשלה דורשת בדיקות ביטחון קפדניות. אנו מצרים על עוגמת הנפש ועל אי-הנעימות. האירוע יתוחקר ויופקו הלקחים באופן מיידי".