ביום שישי האחרון, עם חידוש ההפגנות ברצועת עזה, שוב נפצעו עיתונאים עזתים מירי כוחות צה"ל. על-פי דיווח של הוועד להגנה על עיתונאים (CPJ), ארגון עצמאי ללא מטרות רווח שבסיסו בארצות-הברית, במהלך סיקור ההפגנות נפצעו שלושה עיתונאים, אחד מירי כדור חי ושניים מפגיעת רימוני גז.

"השימוש בירי כדורים חיים נגד עיתונאים המסקרים את ההפגנות בעזה מבהיר עד כמה בטחונם אינו חשוב לישראל", מצוטט בדיווח שריף מנסור, האחראי ב-CPJ על אזור המזרח התיכון. מנסור קרא לרשויות הישראליות לחקור את הירי ו"לנקוט בכל האמצעים כדי להבטיח שהתקשורת תוכל לסקר בבטחה את ההפגנות".

על-פי ה-CPJ, מוחמד אל-באבא, צלם עיתונות העובד עבור סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, סיקר את ההפגנות מזרחית לעיר ג'באליה כשנפגע מירי צה"ל. כדור חי פגע ברגלו הימנית, מתחת לברך, והוא נלקח לבית-חולים בעיר, שם הוא עדיין עובר טיפולים.

אל-באבא הוא העיתונאי ה-16 שנפצע מירי כדורים חיים מאז תחילת ההפגנות בסוף חודש מרץ. שניים מהעיתונאים שנפגעו מירי כדורים חיים, יאסר מורתג'א ואחמד אבו-חוסיין, מתו מפציעותיהם.

הצלם מוחמד אל-באבא, לאחר שנפצע ברגלו מירי צה"ל (8.6.2018)

הצלם מוחמד אל-באבא, לאחר שנפצע ברגלו מירי צה"ל (8.6.2018)

מלבד אל-באבא נפגעו ביום שישי האחרון עוד שני עיתונאים. אסמעיל אבו-עומר, עיתונאי בתחנת הרדיו אל-אקצא המזוהה עם חמאס, נפגע בגבו מרימון גז שעה שסיקר את ההפגנות מזרחית לעיר חאן-יונס. הוא הועבר לטיפול באוהל רפואי סמוך. העיתונאית העצמאית שירין סלול נפגעה בכף רגלה השמאלית מרימון גז שעה שסיקרה את ההפגנות מזרחית למחנה הפליטים אל-בורייג'.

הצלם אסמעיל אבו-עומר נלקח לטיפול לאחר שנפגע בגבו מרימון גז מדמיע

העיתונאית שירין סלול, לאחר שנפצעה בכף רגלה מרימון גז (8.6.2018)

העיתונאית שירין סלול, לאחר שנפצעה בכף רגלה מרימון גז (8.6.2018)

מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה. בשבועות קודמים מסר דובר צה"ל כי כוחות הצבא "פועלים בהתאם להוראות ברורות המיועדות לתרחיש הנוכחי", שבמסגרתן ירי חי "באופן מדויק ומדוד" הוא רק "מוצא אחרון" של הצבא להתמודדות נגד "חדירה לשטח ישראל ואיומים נגד כוחותיו ונגד אזרחי ישראל".

עוד נמסר בעבר מדובר צה"ל כי "צה"ל לא מכוון ירי לעבר עיתונאים ככאלה. הנסיבות שבהן נפגעו עיתונאים לכאורה מירי של כוחות צה"ל אינן מוכרות. ככל שמדובר בעיתונאים שנפגעו כתוצאה מכך שרצו ומעדו, או בעיתונאים ששהו באזור שבו נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות והם שאפו גז מדמיע – אין באפשרות צה"ל למנוע זאת, והוא מעודד עיתונאים לנהוג בזהירות בעת שהם שוהים באזורים שבהם מבצע חמאס פעולות טרור ומוביל הפרות סדר אלימות".