תביעת עתק שהגיש איש העסקים אמיר ברמלי נגד חברת החדשות נמחקה לפני ימים אחדים בשל חוסר מעש. ברמלי, שמואשם בגניבה והונאת משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים, נאלץ לוותר על שירותי עורך-דינו מפאת חוסר אמצעים, ולא טרח להחליפו באחר.

בנובמבר 2015, במסגרת התוכנית "אולפן שישי", שודרה כתבה של יגאל מוסקו על ברמלי תחת הכותרת "נוכל או גאון?". בעקבות הכתבה שכר ברמלי את שירותיו של עו"ד אילן בומבך, ובאמצעותו הגיש תביעה בסך 5 מיליון שקל נגד חברת החדשות, המנכ"ל אבי וייס, עורך "אולפן שישי" דאז איתי דנקנר והכתב מוסקו.

ברמלי טען כי הכתבה כללה דברי לשון הרע שקריים שהסבו לו נזק עצום בסך עשרות מיליוני שקלים. עוד טען כי הכתב מוסקו הטעה אותו כשהבטיח לו שיאפשר לו להגיב בהרחבה לטענות שיועלו נגדו, למרות שבסופו של דבר שודרה תגובה חלקית ביותר.

בחברת החדשות טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן, כי הכתבה לא כללה דברי לשון הרע כלפי ברמלי וכי הוא בסך הכל מנסה להסיט את תשומת הלב מכתב האישום שהוגש נגדו. בחברת החדשות הכחישו כי נמנעו מלהעניק לו אפשרות להגיב באופן הולם וטענו כי הוא זה שהתחמק מלהשיב לטענות נגדו.

התיק התקדם, ולפני כשנה אף התקיים בו דיון ראשוני, אך בחודש פברואר האחרון הודיע עו"ד בומבך לבית-המשפט כי "בשל מכלול האילוצים שבהם נתון התובע [ברמלי] הוא נקלע למשבר כלכלי שבעקבותיו הוא חדל לשלם לח"מ שכר טרחה". לאור זאת ביקש עו"ד בומבך מבית-המשפט לשחררו מייצוג ברמלי.

לפני כחודש החליטה השופטת חנה פלינר כי ייעשה ניסיון אחרון ליצור קשר עם ברמלי, אך אם עד 22 במאי לא יצלח הדבר ולא תוגש כל תגובה מטעמו – התביעה תימחק. הקשר עם ברמלי לא נוצר, ומכל מקום התובע, שמוקדם יותר החודש החל משפטו הפלילי, לא הגיש כל עמדה לבית-המשפט. אי לכך נמחקה תביעת המליונים.

24317-06-16