במשך שנים, עובדים ב"ישראל היום" נהגו לספר על שיחות הטלפון הליליות שמקיים העורך לשעבר, עמוס רגב, עם גורמים מסביבתו של בנימין נתניהו – שלאחר סיומן היה ניגש לשנות את הכותרות והכיתובים שנתנו המשכתבים בגיליון של מחר. נתניהו, רגב והמו"ל שלדון אדלסון נאבקו בבית-המשפט כדי שרשימת מועדי השיחות ביניהם תישאר חסויה – אך בסופו של דבר הפסידו, והרשימה נמסרה לעיתונאי רביב דרוקר ונחשפה ברבים.

כעת, על רקע גל העדויות על עיתונאים שנדרשו להטות את הסיקור לטובתו של נתניהו, נחשף גם סיפור של עיתונאי לשעבר ב"ישראל היום", שחזה במה שעשוי להיות התייעצות בעייתית של עורך העיתון עם סביבתו הקרובה של ראש הממשלה. במוקד הסיפור ידיעה קצרה ולא חשובה על נתניהו, אך אופן הטיפול בה ועצם העובדה שטיפול כזה התקיים – נותנים מושג לא רק על האופן שבו השיטה פעלה, אלא גם על קטנוניותה.

הסיפור עצמו אירע במשמרת הערב של 25 בינואר 2011, בתקופה שלא נכללה ברשימת שיחות הטלפון שנמסרה ממשרד ראש הממשלה. העיתונאי ליאור רדושיצקי עבד אז בדסק החדשות של "ישראל היום", והתבקש לערוך את השער האחורי. "השער האחורי הוא למעשה שליש עמוד עליון ובו מדור הרכילות הנחשב של העיתון, שכתב אז גיל משעלי, ושני-שליש תחתון ובו מודעות פרסומת, בעיקר לנופשונים מוזלים", כתב רדושיצקי לאחרונה בחשבון הפייסבוק שלו.

"באותו ערב, אחרי שהתעדכנתי כרגיל עם משעלי מה יש לנו להיום (אייטמים שהגדירו מחדש את גבולות האיזוטריה אך עבורו היו חשובים כמו ילדיו), הוא ציין שקיבל מלע"מ (לשכת העיתונות הממשלתית) תמונה של ראש הממשלה משלם על קפה בביקור בחירייה, מלווה בכיתוב ובו מצוין גובה הטיפ שנתן (משהו מוגזם, עודף מחמישים שקל). משעלי ואני צחקקנו באימה, וכמי שנכווה בעבר ידעתי שהחלטה כזאת אני לא מוסמך לקבל מבלי להתייעץ עם עמוס רגב, העורך הראשי.

העורך הראשי של "ישראל היום", עמוס רגב (צילום: "העין השביעית")

העורך הראשי לשעבר של "ישראל היום", עמוס רגב (צילום: "העין השביעית")

"וכך נכנסתי עם התמונה לחדרו של עמוס, שתפס את הראש וסינן 'אוי לא' או משהו בסגנון. כזכור, מדובר בלמצוא מקום בעיתון קטנטן ומתומצת לידיעה פלוס תמונה שדף המסרים בה הוא הטיפ הנדיב שביבי נתן לקופאית. בהחלט 'אוי ויי' מבחינתו של עמוס, שאם זכור לי נכון, התקשר להתייעץ עם חבר טלפוני. כמובן שהתבקשתי להכניס את הידיעה פלוס התמונה היפה במרכז המדור. משעלי המבועת צחק שוב בזמן שבישרתי לו שלמעשה הפקיעו ממנו את המדור".

רדושיצקי אינו מציין מיהו אותו "חבר טלפוני" שעמו שוחח רגב על הידיעה, וב"ישראל היום" לא השיבו לפניית "העין השביעית" בנושא. בשיחה עם "העין השביעית" מסר רדושיצקי שעד היום אינו יודע עם מי שוחח רגב באותו הערב, ואם יש לכך קשר לידיעה על הביקור בחירייה.

"כאשר באתי בשעת הסגירה הלחוצה לאשר את העמוד אצל עמוס", כתב רדושיצקי, "הוא התייחס לידיעה ביראת כבוד שהיתה שמורה לכותרת הראשית: הוא רתח על כיתוב התמונה שנתתי ורכן כדקה (כשבית-הדפוס נושף בעורפו) על מנת לנסח כיתוב אחר שלא יחרוג חלילה מהמנדט שניתן לו ('נתניהו, קפה, ועזרה לנוער'). בזמן הזה בהיתי בתעודת חתן פרס ביקורת התקשורת שהוענקה לו על-ידי האגודה לזכות הציבור לדעת והיתה ממוסגרת מעל לראשו".

זה אינו הסיפור הראשון שממחיש את החשיבות שמייחסת סביבת נתניהו למדורי הרכילות. על-פי אחת הטענות שהועלו בחקירת "תיק 4000", עורכי אתר "וואלה" התבקשו בין היתר לשרת את נתניהו באמצעות פרסום ידיעות יחצנות על פעילותה הציבורית של רעייתו, שרה. באופן סמלי, היה זה דווקא אתר "וואלה" שחשף לפני כחודש הקלטה של שרה נתניהו צורחת על יועץ התקשורת המנוח שעיה סגל משום שבידיעה שהתפרסמה בתיווכו במדור הרכילות של "ידיעות אחרונות" לא צוין שהיא פסיכולוגית.

* * *

מדור הרכילות של "ישראל היום" עם הידיעה על הביקור בחירייה, 26.1.11 (לחצו להגדלה)

מדור הרכילות של "ישראל היום" עם הידיעה על הביקור בחירייה, 26.1.11 (לחצו להגדלה)