"ישראל היום" שילם בשנים האחרונות מאות אלפי שקלים לנשים שהגישו תביעות נזיקין בטענה כי מעדו כשנתקלו בחבקי פלסטיק שאיגדו את גליונות העיתון ובהמשך פוזרו ברשלנות על המדרכה. כעת הגיע תורו של "ישראל פוסט".

נגד החינמון, ששינה את שמו לפני כשנתיים ל"מעריב הבוקר", הוגשה תביעה מטעם תושבת ראשון-לציון ילידת 1961. בשלהי שנת 2012, כשיצאה ממרפאת שיניים בעיר, מעדה לטענתה על חבקי הפלסטיק של "ישראל פוסט", נחבלה ובהמשך סבלה מבעיות בריאותיות קשות. באמצעות עו"ד אהרון שפרבר טענה התובעת כי חבקי הפלסטיק הם "חפץ מסוכן" ופיזורם על המדרכה ללא פיקוח הוא תוצאה של רשלנות. היא דרשה פיצוי בסך 205 אלף שקל.

בחברת ישראל פוסט בע"מ הכחישו כל אחריות לתאונה וכל קשר בינה לבין הנזק שכביכול נגרם לה. "מדובר בתביעה טורדנית וקנטרנית הנעדרת כל אחיזה משפטית ו/או מציאותית", כתב עו"ד מרדכי גנות מטעם החברה. לטענת החברה, החבק שבו נתקלה התובעת לא היה שייך לעיתוניה, לא הושם במקום על-ידה ובכל מקרה האחריות רובצת על רשלנותה של התובעת, שלא נזהרה בהליכתה. "הלכה פסוקה היא כי נפילה ו/או התחלקות הינן חלק מהסיכונים הטבעיים של חיי היומיום", נטען.

במקביל, ולמקרה שבית-המשפט ידחה את טענותיה, הוציאה חברת ישראל פוסט בע"מ הודעת צד ג' לחברת בר שיווק והפצה אחזקות בע"מ, האחראית על הפצת החינמון, בטענה כי אם יוטל עליה תשלום פיצויים תחויב חברת ההפצה לשפותה. בחברת ההפצה טענו, באמצעות עו"ד ליבת מיכאל, כי יש למחוק את ההודעה משלל סיבות וכי בכל מקרה הם לא אחראים לתאונה ולנזק שנגרם כביכול בעקבותיה. לחלופין טענה חברת ההפצה כי נקטה בכל האמצעים הנדרשים והסבירים בנסיבות העניין.

לפני ימים אחדים נפגשו הצדדים בבית-משפט השלום בהרצליה, בפני השופט עמיעד רט. לאחר דין ודברים הגיעו לפשרה שלפיה תפוצה התובעת בגין התאונה ב-197,500 שקל, לא כולל שכר טרחת עורך-דין ומע"מ ומחצית מהאגרה ששולמה לבית-המשפט, כך שבסך הכל תקבל התובעת 238,294 שקל. חברת ישראל פוסט בע"מ, באמצעות חברת הביטוח הפניקס, תשלם 42% מהפיצוי, חברת ההפצה תשלם 28% מהסכום באמצעות חברת הביטוח כלל, והיתר ישולם על-ידי משרד הבריאות, עיריית-ראשון לציון וחברת ש.ל.ה שירותי רפואה בע"מ.

12860-06-14