קבוצת "ידיעות אחרונות" מכרה את אחזקותיה באתרי האינטרנט המגזריים "כיכר השבת" ו"סרוגים". קבוצת התקשורת של משפחת מוזס נכנסה לשותפות באתרים באפריל 2012, אז רכשה מהבעלים, מוטי לביא, 26% ממניות החברה שהפעילה את שני האתרים. גורמים ב"ידיעות אחרונות" ובקבוצת התקשורת של לביא אישרו את הפרטים.

עסקת המכירה מגיעה על רקע משבר כלכלי מתמשך שחווה שוק התקשורת בכלל וקבוצת "ידיעות אחרונות" בפרט. לאחרונה סגרה הקבוצה כלי תקשורת מגזרי אחר שהיה בבעלותה, אתר האינטרנט בשפה הרוסית "יזרוס" – וסגרה גם את המהדורה היומית של העיתון ברוסית "וסטי". במקביל נאלצה החברה למכור את בית "ידיעות אחרונות" בתל-אביב, וריכזה את מערכת העיתון יחד עם מערכות ynet ו"כלכליסט" בבניין חדש שהקימה בראשון-לציון.

היציאה של "ידיעות אחרונות" מ"כיכר השבת" ו"סרוגים" מלווה גם בשינוי מבני באחזקותיהם של שני האתרים. "סרוגים", שהופעל בעבר על-ידי החברה שהפעילה את "כיכר השבת", פועל כעת באמצעות חברה עצמאית שבעליה הוא מוטי לביא.

ב"כיכר השבת" הכניס לביא שני שותפים חדשים, צבי בלאו ודוד הלפר. לפי נתוני רשם החברות, בלאו הוא בעל המניות הבכיר מבין השלושה, עם נתח של כ-33%, והלפר מחזיק בכ-19% ממניות החברה. לפי דיווח שפורסם היום באתר "אייס", הלפר ובלאו הם עורכי-דין המחזיקים במניות באופן זמני בשל כניסה אפשרית של שותפים חדשים. לביא, בעל השליטה בתקופת השותפות עם "ידיעות אחרונות", מחזיק כעת באופן ישיר כ-21% בלבד מ"כיכר השבת". כ-26% ממניות החברה מוחזקות בנאמנות עבור גורם שזהותו לא ידועה, ובאתר סירבו לומר מיהו.