מאז שחדל לשמש כעורך בפועל של "גלובס" ועבר לעמדת הפובליציסט השתפרו פלאים הטורים של אלי ציפורי. הוא כבר אינו מקדיש את כשרונו למסע צלב נגד האליטה התקשורתית וגרורותיה, אלא עוסק בחברה הישראלית ובכלכלתה. בגיליון שהופץ אמש, למשל, מוקדש טורו להשלכות פיצול ערוץ 2. אפשר להתווכח עם הניתוח, ופה ושם עדיין יש את הקטנות שהוא מכניס ליריביו בברנז'ה, אך לפחות המוקד הוא כלכלי ולא אישי, והקצף כבר לא מצטבר על השפתיים. עם זאת, נקודות עיוורון בעיניים עדיין יש.

כך, למשל, בטור מאתמול מזכיר ציפורי בין היתר כי לבעלי המניות של קשת ורשת "יש הרבה מאוד כסף והרבה מאוד מוטיבציה להחזיק כלי תקשורת משפיע ונחשב, ויהיו ההפסדים אשר יהיו". למה לאנשים עם הרבה מאוד כסף יש מוטיבציה חזקה להחזיק כלי תקשורת מפסיד? על כך ציפורי לא כותב. אולי הוא חושב שזה המובן מאליו: בעלי הון מרוויחים באמצעות ההשפעה של כלי התקשורת שלהם הרבה יותר מההפסדים שכלי התקשורת מסב להם. במלים אחרות, כלי התקשורת שבשליטת בעלי ההון משרת לא פעם אותם, במקום את הציבור.

כאמור, ציפורי, עד לא מזמן, היה סגן העורך של "גלובס" ובפועל האיש החזק במערכת, במשך שנים ארוכות בהן "גלובס" היה כלי תקשורת שהפסיד מיליונים, כלי תקשורת שנשלט בידי איל ההון אליעזר פישמן, וכלי תקשורת ששירת את צרכיו העסקיים של איל ההון שהחזיק בו.

אותה נקודת עיוורון חוזרת בפסקאות הסיום של הטור, המוקדשות לצורך לסגור את תאגיד השידור הציבורי. גם בעבר קרא ציפורי לא פעם לבטל את השידור הציבורי בישראל ולנתב את תקציבו למטרות חברתיות שלדעתו ראויות יותר. אתמול העריך ציפורי כי "הערוץ הנכה, ערוץ 'כאן' שמכנה את עצמו 'כאן בהרצה' ונמצא בהרצה כבר כחצי שנה, ייסגר". לדבריו, "תאגיד השידור, שבלאו הכי לא מצליח להתרומם, סופג בינתיים את המכה הקשה ביותר בעקבות הפיצול, והדבר ממחיש את הצורך בסגירתו. ככל ש'הרצתו' תתארך, ככל שהרייטינג לא ישתפר, ככל שאיכותו לא תספק, הקריאות לסגירתו ולהפרטתו ילכו ויתגברו. ובצדק. אין שום סיבה להחזיק ערוץ נכה 'בהרצה' זמן כה רב, במיוחד אם הוא שואב מקופת המדינה כ-700 מיליון שקל בשנה. לא עדיף לממן עם הכסף הזה ביטוח סיעוד ממלכתי?".

וכאן שוב מתעלם פרשן "גלובס" מהאינטרס של בעל השליטה בערוץ השידור. במקרה הזה, הציבור הרחב. כמו למשפחת ורטהיים ומשפחת עופר, גם לציבור הרחב יש מוטיבציה חזקה לממן ערוץ מטעמו. הרווחים שהוא יקבל כתוצאה מהשפעת הערוץ עולים לאין שיעור על ההפסדים שאותו ערוץ מסב לו.