המקומון האשקלוני "סקופ" שירת בגיליון האחרון שלו את האינטרסים הישירים של בעליו, איש העסקים הנאשם בפלילים יואל דוידי.

דוידי, שנאשם במתן שוחד לראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני בדמות סיקור תומך ואוהד במקומון "קול אשקלון" שהיה בבעלותו, רכש לפני חודשים אחדים מקומון אחר בעיר בשם "סקופ". בשער הגיליון האחרון של "סקופ" התנוסס תצלומו של דוידי על רקע מה שכונה "כביש המריבה".

"עיריית אשקלון פלשה לפני שנים, לשטח פרטי שנמצא כיום בבעלותו של היזם יואל דוידי", נכתב בשער המקומון. "היום כשמבקש דוידי לגדר את שטחו, פועלת העירייה בניגוד לסיכום בין הצדדים חרף היותה פולשת לקרקע". הכתבה המלאה, מאת קרן-אור אזולאי, הופיעה תחת הכותרת "חכמי חלם" וכותרת המשנה החד-משמעית "עיריית אשקלון עושה דין לעצמה ומוסיפה חטא על פשע". בראש כפולת העמודים שהוקדשה לידיעה, מעל תצלום נוסף של דוידי, הובא ציטוט נרחב מפי הבעלים של העיתון.

"חכמי חלם", כתבה בגיליון "סקופ", ספטמבר 2017

למעשה, הידיעה כולה נקראת כהודעת יחסי-ציבור מצד דוידי. העירייה מוצגת כעבריינית וכושלת ואילו דוידי מתואר כאזרח שיוצא מגדרו כדי לשמור על החוק, רק כדי למצוא את עצמו נופל קורבן למחדלי העירייה. כמובן שאפשר גם לתאר את אותה המציאות מזווית שונה.

בסיום הכתבה, לאחר ציטוט ארוך מאוד מפי דוידי, שחלקו מודפס בגופן מודגש, וציטוט קצר מטעם עיריית אשקלון, מובאת מסגרת ובה "גילוי נאות": "היזם יואל דוידי הנו מבעליו של עיתון סקופ. כתבה זו באה לצורך הבאת העובדות בלבד ותגובות הצדדים למקרה המתואר בה ללא כל נקיטת עמדה או דעה ונערכה תוך הקפדה על אובייקטיביות מלאה מצד מערכת העיתון וללא כל התערבות מצד בעליו".

לדברי עו"ד יפתח בן-יעקב, היועץ המשפטי של המקומון "סקופ", לדוידי אכן לא היה כל קשר לכתבה שכן הוא מקפיד שלא להתערב בתכני המקומון, בוודאי שלא בתוכן של ידיעה שעוסקת בו ובעסקיו. עוד הוסיף עו"ד בן-יעקב כי תגובת עיריית אשקלון הובאה כפי שנשלחה למערכת "סקופ", מבלי שתוסר ממנה מילה, ממש כפי שהובאה בכתבה תגובת הבעלים דוידי. לו רצתה, אמר עו"ד בן-יעקב, יכולה היתה העירייה להשיב עניינית לכל הטענות שעלו בכתבה.