במוסף הנדל"ן של "גלובס" פורסמה השבוע כתבה שעסקה במצבם הרעוע של מגדלי אקירוב, אחד הסמלים המוכרים והוותיקים של נדל"ן יוקרתי בתל-אביב. אולם המגדלים אינם ותיקים כפי שהוצגו בעיתון, ואינם נמצאים במצב כה רעוע.

על-פי הכתבה, מאת הכתבת שלומית צור, "כ-15 שנה לאחר שאוכלסו וסימלו סטנדרט יוקרה חדש למגורים בישראל (ואף שכנעו רבים לצאת מביתם הפרטי לטובת דירה במגדל), 'מחלות הזקנה' הגיעו כנראה גם אל מגדלי אקירוב שבצפון תל אביב".

"גלובס", 13.8.2017

בקשה לפיצול דירה במגדלים, כך נטען בכתבה, העלתה כי מדובר ב"מבנה מסוכן בעטיים של אירועים חוזרים של התפוררות גושי אבן ואריחי ציפוי מן הבניינים ונפילות של חלקי בטון ואבן למרחב הציבורי, תוך גרימת סיכון מוחשי לחיי אדם ולרכוש. כל זאת, בעיקר כפועל יוצא מברזל חלוד, נזקי רטיבות ועייפות חומרים". עם זאת, בחלק אחר של הכתבה נטען כי "התשתיות הישנות של הבניינים" הן "תשתיות בנות 40 שנה שגם כיום נדרשות לתחזוקה וטיפול לעתים קרובות".

כיצד ייתכן שבבניין שאוכלס לפני כ-15 שנה ישנן תשתיות בנות 40 שנה? שלשום התברר לקוראי העיתון כי הבקשה לפיצול הדירה, וכל הפרטים שעלו בעקבותיה, כלל לא נגעו למגדלי אקירוב אלא למגדלים סמוכים, השוכנים אף הם ברחוב פנקס בתל-אביב. אף שהכתובת המדויקת של המגדלים שבהם התגלו הבעיות מוזכרת בכתבה כמה פעמים, דומה כי איש ב"גלובס" לא בדק כראוי כי בכתובת זו אכן עומדים המגדלים המפורסמים.

למחרת פורסם ב"גלובס" תיקון לכתבה, ובו תצלום של המגדלים שעליהם, למעשה, נכתב בכתבה.

"גלובס", 14.8.2017