העיתונאי יניב מורוזובסקי יפוצה בגין פיטוריו מניהול רשת ג' של רשות השידור, כך קבעה בשבוע שעבר מפרקת הרשות עו"ד סיגל יעקובי, כונסת הנכסים הרשמית במשרד המשפטים.

מורוזובסקי נכנס לתפקיד מנהל רשת ג' בשנת 2012, לאחר שזכה במכרז לתפקיד, ופוטר כשמונה חודשים מאוחר יותר. בראיון שהעניק ל"עין השביעית" לאחר פיטוריו סיפר כי הנהלת הרשות התעלמה ממנו, סיכלה את תוכניותיו, האשימה אותו בהאשמות שווא ולבסוף הפסיקה במפתיע את עבודתו.

לטענת מורוזובסקי, כשמונה חודשים לאחר שנכנס לתפקידו זומן על-ידי מנהל הרדיו דאז, מיקי מירו, למה שהוגדר כ"שיחת משו"ב" אך התברר כשיחת שימוע לפני פיטורים. יום לאחר הפגישה קיבל פקס שבו הודיעו לו על "סיום תקופת הניסיון" שלו ברשות השידור, ובפועל על פיטוריו מהרשות.

באמצעות עורכי-הדין רפאל יולזרי ושמעון חסון ממשרד גדעון פישר ושות' פנה מורוזובסקי לבית-הדין האזורי לעבודה בירושלים ודרש להשיבו לעבודה ולפצותו בסך 180 אלף שקל. ברשות השידור טענו, באמצעות עו"ד הילי לויט-מאיר, כי לא נפל כל פגם בהתנהלותם, וכי מורוזובסקי כשל בתקופת הניסיון ועל כן הסתיימה העסקתו.

התיק בבית-הדין לעבודה כבר הגיע לשלב הסיכומים, אולם אז הוחלט על פירוק רשות השידור וכל ההליכים שנגעו לה הוקפאו. מורוזובסקי נאלץ להגיש את תביעתו כתביעת חוב לכונס הרשמי, ורק כעת, כמעט חמש שנים לאחר שפוטר, התקבלה החלטה.

עו"ד יעקובי כותבת בהחלטתה כי מצאה שלא נפל פגם בעצם הההחלטה של הרשות לפטר את מורוזובסקי. "הרשות היתה זכאית מלכתחילה לפטר את המבקש במהלך תקופת הניסיון שלו", כתבה. עם זאת, לדברי השופטת השימוע של מורוזובסקי לא היה "תקין דיו". הזימון לשימוע לא הבהיר כלל כי מדובר בשימוע, ובנוסף "יש להטיל ספק בטענת הרשות כי הפגישה הנ"ל נוהלה בלב פתוח ובנפש חפצה, וזאת בהינתן סמיכות הזמנים (כיממה) בין מועד הפגישה למועד ההודעה למבקש על הפסקת עבודתו ברשות".

בשל הליך השימוע הבעייתי פסקה עו"ד יעקובי למורוזובסקי פיצוי בסך משכורת וחצי, בהתאם לשכרו באותה עת כמנהל רשת ג', וזאת בתוספת ריבית והצמדה ממועד פיטוריו, לפני כחמש שנים. מורוזבסקי העריך את גובה הפיצוי בכ-25 אלף שקל.

25001-12-12

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 6.44MB)