תביעה שהגיש מו"ל "הארץ" עמוס שוקן נגד העיתונאי יואב יצחק הסתיימה לפני ימים אחדים בגישור. לפני כשנתיים פרסם יואב יצחק באתר News1 ידיעה תחת הכותרת "פישר מסר: סחטתי את עמוס שוקן". בידיעה נטען כי עו"ד רונאל פישר "מסר בזמנו לאדם מקורב מאוד" כי תחקיר שנועד להתפרסם עליו ב"הארץ" נגנז לאחר שאיים כי אם התחקיר יתפרסם הוא ידאג לפרסם "מידע שיפיל את עמוס שוקן".

בעקבות הידיעה של יצחק איים שוקן כי יתבע את יצחק ובהמשך אכן הגיש תביעה נגדו. מלבד פיצוי בסך חצי מיליון שקל דרש שוקן מבית-המשפט לחייב את יצחק לפרסם תיקון או הכחשה של הדברים ולהסיר את הדיבה מאתר News1. ההליכים בתביעה של שוקן נגד יצחק לא היו פומביים, שכן שוקן ביקש וקיבל מבית-המשפט צו איסור פרסום על ההליך. עם זאת, לאחרונה פורסם באתר News1 כי הצדדים הגיעו להסכם גישור.

מהסדר הגישור שהוגש לבית-המשפט עולה כי יצחק דחה את הטענות שהעלה שוקן בתביעה נגדו ועמד על כך כי הוא, יצחק, לא טען בכתבתו שהתחקיר ב"הארץ" נגנז בגין סחיטה על-ידי פישר. טענה זו, לפי יצחק, היתה גרסתו של פישר, ושלו בלבד. לכן, טען יצחק, לא היה מקום מלכתחילה להגיש את התביעה.

לאחר דין ודברים שהתנהל מול המגשר עו"ד עמוס גבריאלי הוסכם כי לידיעה המקורית ב-News1 תתווסף תגובתו של שוקן, ולפיה ההחלטה לא לפרסם את התחקיר התקבלה כי לא היה די בראיות שהיו בידי "הארץ" באותה עת, זמן רב לפני מעצרו של פישר, כדי לבסס את האמור בתחקיר, וזאת ללא כל מעורבות מצדו של פישר. תגובה זו אכן נוספה לידיעה מאת יצחק.

13551-07-15