ירון דקל נכנס לתפקיד מפקד גלי-צה"ל ב-2012, אחרי שעבד ברשות השידור מאז שנות התשעים. הוא נמצא כעת לקראת סופה של הקדנציה שלו בתחנה, שבה החל את עבודתו כעיתונאי. הנה מכתב ששלח אתמול (10.5) לעובדי התחנה הצבאית:

לכולם שלום, החל ממחר, חמישי, ועד יום שני יושבתו רשתות קול-ישראל. כמי שעבד בקול-ישראל שנים רבות, בוודאי שאיני שמח על סגירת הרשות. בכך למעשה גל"צ וגלגלצ יישארו התחנות הציבוריות, בפריסה ארצית, היחידות בשידור בימים הקרובים.

זה הזמן לשנס מותניים ולהביא לשידור את המיטב שבמיטב שלנו. שידורינו מצוינים בכל השנה, אך זו העת להוכיח לכלל מאזיני הרדיו שהם יכולים למצוא את ביתם החדש אצלנו בתחנה.

מאזיני קול-ישראל, על רשתותיו השונות, עשויים להגיע אלינו, וזו הזדמנות יוצאת דופן לנסות לשכנע אותם להישאר איתנו גם לאחר שתאגיד השידור הציבורי יעלה לאוויר ביום שני.

בהצלחה לכולנו. ירון"

שמעון אלקבץ, מנהל קול-ישראל האחרון, התייחס לכך אתמול בשידור המסכם של תחנת הרדיו הציבורית: "היה קשה לי לראות היום את האמירה של ירון דקל", אמר, וסיפר כי לפני זמן לא רב "יחד עם ברי בר-ציון [מנהל רשות השידור], מצאנו את עצמנו בכנסת כשנדון גורלה של תחנת גלי-צה"ל, ואמרתי בפני חברי-הכנסת: דקה לפני שאני אומר הדברים אנחנו בתחרות, דקה אחרי שאסיים את הדברים אנחנו בתחרות, אבל באתי להגיד – אל תפגעו בגלי-צה"ל, כי גלי-צה"ל זה שידור ציבורי".

מפקד גלי-צה"ל ירון דקל (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

מפקד גלי-צה"ל ירון דקל (צילום: מארק ניימן, לע"מ)