ה"פורוורד" מדווח כי הראיון הקצר שהעניק דונלד טראמפ ל"ישראל היום", שהתפרסם ביום חמישי (10.11), הוא הראיון העיתונאי הראשון שלו מאז היבחרו לנשיא ארצות-הברית השבוע. "ישראל היום" שייך למיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון, שתמך במועמדותו של טראמפ לנשיאות ותרם עשרות מיליוני דולרים לקמפיין הבחירות שלו.

"זהו הראיון הראשון-ראשון", כתב ג'וש נתן-קאזיס. "אף כלי תקשורת אמריקאי לא פירסם ראיון עם טראמפ שנערך לאחר הבחירות". הראיון המתוכנן הראשון לכלי תקשורת אמריקאי היה לתוכנית הוותיקה "60 דקות" ברשת CBS באותו יום.

הראיון ניתן לבועז ביסמוט, עורך חדשות החוץ של "ישראל היום" ומי שליווה את מסע הבחירות של טראמפ וריאיין אותו במהלכו. ביסמוט הביע אמונה עקבית בסיכוייו להיבחר, למרות הקולות הביקורתיים הרבים נגד טראמפ – איש עסקים למוד פשיטות רגל, כוכב ריאליטי שהואשם על-ידי כמה נשים בתקיפה מינית, פופוליסט שחזר שוב ושוב על עמדות פוגעניות נגד מהגרים ואחרים והציג מצע מבולבל ועמוס סתירות.

למעשה, התמיכה שהעניק העיתון הישראלי למועמד האמריקאי היתה גדולה אף יותר מזו של בעל העיתון, אדלסון, שהיסס רבות לפני שהצהיר על תמיכתו בטראמפ, וביכר להשקיע כסף רב יותר בתמיכה במועמדים הרפובליקאים לסנאט.

"אני אוהב ומכבד את ישראל ואת אזרחיה. ישראל וארצות-הברית חולקות כל-כך הרבה ערכים משותפים", ציטט ביסמוט את טראמפ, וציין שאחד מאותם ערכים הוא "חופש הביטוי". לפי ביסמוט, טראמפ גם הביע אמונה כי "הממשל שלי יוכל למלא תפקיד חשוב בסיוע לצדדים להשיג שלום צודק ובר-קיימא, שחייב להיות מושג במשא-ומתן בין הצדדים עצמם ולא ייכפה עליהם על-ידי אחרים. ישראל והעם היהודי ראויים לכך".