ערוץ 10 והמפיק איתן אבוט יפצו אשה שהשתתפה בתוכנית המציאות "המראה" וטענה כי בעקבות זאת חלה הידרדרות במצבה הנפשי והגופני, כך סוכם לאחרונה במסגרת פשרה.

לפני קרוב לעשור השתתפה המשתתפת בתוכנית "המראה", ששודרה בערוץ 10. במהלך התוכנית עברה המשתתפת סדרה אינטנסיבית של ניתוחים פלסטיים. בתוך שבוע בלבד עברה מתיחת בטן, הרמת גבות, הגדלת חזה ומתיחת עור בידיים, הכל לצורך מעקב המצלמות והצופים. בתביעה שהגישה, באמצעות עו"ד איילת רוזנבלום-קזס, טענה המשתתפת כי רופא מטעם התוכנית, שאישר לה לעבור את הניתוחים, התעלם ממצבה הנפשי הרעוע. עוד טענה כי במהלך תקופת ההחלמה שעברה עליה באתר הצילומים של התוכנית סבלה מיחס נוקשה ומשפיל, וכי בהמשך הידרדר מאוד מצבה הנפשי ונגרמו לה נזקים.

חברת ישראל 10 – שידורי הערוץ החדש בע"מ הכחישה מכל וכל את הטענות נגדה. באמצעות עורכי-הדין חיים זליכוב ואפרת מגורה טען הערוץ כי לא פעל ברשלנות ולא היה כל מחדל בהתנהלותו, וכי ככל שנגרם למשתתפת נזק הרי שהאחריות מוטלת על חברת פיק-אנד-רול בע"מ, מפיקת "המראה".

חברת פיק-אנד-רול בע"מ הכחישה את הטענות נגדה. באמצעות עו"ד יוסף ברוך עמדה החברה על כך כי התנהלה באופן ראוי. לדבריה, האחריות על נזקים, ככל שהיו, מוטלת על מי שביצע את הניתוחים בתובעת, ד"ר מנו רובינפור. ד"ר רובינפור טען, באמצעות עורכי-הדין תמר קרת ואביעד הראל, כי לא נפל כל פגם במהלך הניתוחים שביצע וכי האחריות לנזקים, ככל שהתרחשו, מוטלים על חברת ההפקה.

לפני כשבועיים הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסכם פשרה. במסגרת ההסכם הוחלט כי ערוץ 10 יפצה את המשתתפת ב-30 אלף שקל, 130 אלף שקלים נוספים יגיעו למשתתפת מכיסו של המפיק איתן אבוט (זאת מאחר שחברת פיק-אנד-רול בע"מ, שהיתה בבעלותו, אינה פעילה עוד) ואילו ד"ר רובינפור יפצה את המנותחת ב-120 אלף שקל.

בהסכם הפשרה מובהר כי הפיצויים, בסך כולל של 280 אלף שקל, ישולמו מבלי להודות בכל טענה או נזק, וכי עם התשלום לא תהיה עוד למשתתפת כל טענה כלפי הנתבעים. עוד נקבע בהסכם הפשרה כי המשתתפת "מתחייבת לא לפרסם הסכם פשרה זה בעצמה, או באמצעות מי מטעמה, באמצעי התקשורת ו/או בכל אמצעי פומבי אחר".

השופט ירון בשן מבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו נתן להסכם הפשרה תוקף של פסק דין.

47866-03-12