ה"וול סטריט ג'ורנל" חושף את סכום העתק ששילם איל ההימורים שלדון אדלסון, הבעלים של "ישראל היום", כדי לסגור תביעה משפטית המתנהלת כבר שש שנים בארצות-הברית. לפי קייט אוקיף ואלכסנדרה ברסון, בין 75 ל-100 מיליון דולר עלה הסכם הפשרה של לאס-וגאס סנדס, החברה בשליטתו של אדלסון, עם מי שניהל את עסקי החברה במקאו והאשים אחר-כך את אדלסון בשחיתות. מקאו, חצי האי שבשליטת סין, הוא מקור הרווח החשוב של חברת ההימורים.

המנהל, סטיבן ג'ייקובס, תבע את סנדס בטענה כי נדרש לבצע מעשים לא חוקיים במסגרת עבודתו בחברה, ופוטר משום שסירב. המשפט אמור היה להתחיל בספטמבר, אחרי שש שנים של הליכים קדם משפטיים שהסתיימו בדחיית הערעורים של סנדס. התביעה, שהוגשה ב-2010, מסתיימת כעת בהסכם פשרה חסוי שעלותו, כאמור, היא עד 100 מיליון דולר. בסוכנות הידיעות רויטרס ציינו כי דובר החברה לא הכחיש את הדברים.

לשם השוואה: הכופר ששילמה סנדס לרשות לניירות ערך בארצות-הברית (SEC) כדי לסגור את החקירה שנפתחה נגדה בגין טענותיו של ג'ייקובס עמד על 9 מיליון דולר. הרשות לניירות ערך טענה כי נמצאו תשלומים לא מדווחים בסך של 62 מיליון דולר ליועצים במקאו ובסין. בסנדס לא הודו בטענות, אולם לפי בלומברג גם לא סיפקו הסבר לתשלומים. חקירה של משרד המשפטים בנושא טרם הסתיימה, אולם לפי ה"וול-סטריט ג'ורנל" היא לא צפויה להיות בעלות השלכות פליליות. במאי השנה שילמה סנדס 2 מיליון דולר נוספים במסגרת תביעה אזרחית הקשורה לחקירות הפליליות שנפתחו נגדה.

ג'ייקובס טען עוד כי אדלסון דרש ממנו לאסוף חומרים נגד פקידי ממשל במקאו כדי שניתן יהיה לסחוט אותם בשביל להשיג תנאים רגולטוריים נוחים לחברה. אדלסון לא הכחיש את קיומן של החקירות, אבל טען כי הן היו יוזמה של ג'ייקובס. כעת, טענות אלו ואחרות לא יגיעו לבירור במשפט, וייתכן שייוותרו עלומות.

עוד כותבות ברזון ואו'קיף ב"וול סטריט ג'ורנל", בהסתמך על מקורות אנונימיים, כי סנדס הוציאה כבר כמאה מיליון דולר על ההוצאות המשפטיות שהיו כרוכות במשפט ובחקירות שנפתחו כתוצאה מהטענות שעלו בו. השתיים מציינות כי המשפט עתיד היה להיפתח בזמן לא נוח עבור החברה, המתכוונת לפתוח קזינו חדש במקאו ומנסה לקבל מימון ציבורי גדול לבניית אצטדיון בלאס-וגאס.