שלדון אדלסון, איל ההימורים והמלונאות מלאס-וגאס שהוא הבעלים של "ישראל היום", הצליח לאחרונה להביא לידי סיום שני איומים משמעותיים על עסקיו בארצות-הברית: תביעת פיטורים שהוגשה על-ידי בכיר לשעבר בחברה שבשליטתו, וחקירה של רשויות החוק בחשד למעשי שחיתות מעבר לים.

אדלסון סיים התכתשות משפטית בת שש שנים עם מי שהיה מנהל עסקיו במקאו, מדווח היום בלומברג. המנהל, סטיבן ג'ייקובס, תבע את חברת לאס-וגאס סנדס שבשליטת משפחת אדלסון אחרי שפוטר, בטענה כי נדרש לבצע מעשים לא חוקיים במסגרת עבודתו בחברה. מקאו, חצי האי שבשליטת סין, הוא מקור הרווח החשוב של סנדס. התביעה, שהוגשה ב-2010, מסתיימת כעת בהסכם פשרה חסוי, כך לפי הודעה שנשלחה היום לבורסה בהונג קונג על-ידי הזרוע הסינית של סנדס.

טענותיו של ג'ייקובס התניעו חקירה של הרשויות האמריקאיות בחשד כי סנדס עברה על החוק האוסר על חברות אמריקאיות לשחד פקידי ממשל זרים. באפריל האחרון הסתיימה חקירת רשות ניירות ערך בהסכם עם סנדס, ששילמה כופר בסך 9 מיליון דולר. הרשות לניירות ערך (SEC) בארצות-הברית טענה כי נמצאו תשלומים לא מדווחים בסך של 62 מיליון דולר ליועצים במקאו ובסין. סנדס לא הודתה בטענות, אולם לפי בלומברג גם לא סיפקה הסבר לתשלומים. חקירה של משרד המשפטים טרם הסתיימה, אולם לפי ה"וול-סטריט ג'ורנל", לא צפויה להיות בעלות השלכות פליליות.

שער ה"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל" ובו הכתבה על סימון השופטת אליזבת גונזלס במשפט אדלסון (פרט)

שער ה"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל" ובו הכתבה על סימון השופטת אליזבת גונזלס במשפט אדלסון (פרט)

ג'ייקובס טען עוד כי אדלסון דרש ממנו לאסוף חומרים נגד פקידי ממשל במקאו כדי שניתן יהיה לסחוט אותם בשביל להשיג תנאים רגולטוריים נוחים לחברה. אדלסון לא הכחיש את קיומן של החקירות, אבל טען כי היו יוזמה של ג'ייקובס. כעת, טענות אלו ואחרות לא יגיעו לבירור באולם בית-המשפט וייתכן שייוותרו עלומות.

המשפט שהתנהל בלאס-גאס, נבאדה, על-ידי השופטת אליזבת גונזלס, עמד גם במרכזה של שערוריית הקנייה האנונימית של משפחת אדלסון את ה"לאס-וגאס ריביו-ג'ורנל", גדול עיתוני נבאדה, בסוף השנה שעברה. עיתונאים שעבדו אז ב"ג'ורנל" חשפו את זהותו של אדלסון כקונה המסתורי ופרסמו תחקיר שהציע כי הסיבה לרכישת העיתון המפסיד במחיר עתק היתה ניסיון להשפיע על סיקור המשפט.

הסכם הפשרה עם ג'ייקובס בא על רקע התפתחות משמעותית במשפט, שבמהלכו ערערו עורכי-דינה של סנדס שוב ושוב על החלטותיה של גונזלס, ואף ניסו להביא לפסילתה. לאחרונה דחה בית-המשפט העליון של נבאדה את הערעור שביקש לפסול את גונזלס. ההחלטה היתה "מכה" עבור סנדס, דיווחה AP.