בשלהי 2015, כמה חודשים לאחר שערוץ 10 קיבל רשיון שידורים ל-15 שנה, דנה הרשות השנייה באישור לוח השידורים של הערוץ לשנת 2016. במרכז הדיונים עמדה בקשתם של אנשי הערוץ לאשר את הארכת מהדורת החדשות של הערוץ מעבר לשעה 21:00. נתי טוקר, כתב המדיה של "דה-מרקר", הביא את עיקרי הדיונים בכתבה נרחבת שפורסמה היום (2.2.16) ביומון הכלכלי.

המסמכים שעליהם התבססה הכתבה ב"דה-מרקר" זמינים כעת לעיון בגנזך, מדור חופש המידע של אתר "העין השביעית" ועמותת "הצלחה", וניתן לעיין בהם באופן חופשי כאן.

מהמסמכים שהגיעו לידי טוקר עולה כי מאחורי ההחלטה לדחות את בקשת ערוץ 10 להאריך את מהדורת החדשות עומדים לא רק נימוקים ביורוקרטיים, אלא גם דעותיהם האישיות של חברי מועצת הרשות השנייה בנוגע לתוכנה של המהדורה – וזאת לכאורה תוך חריגה מסמכות.

כך למשל תועדה חברת המועצה יוכי פלר מתריעה מפני "נישה מסוכנת" שאליה נכנסת חברת החדשות של הערוץ. "כל הזמן העשירים והמעמד הזה והמעמד הזה, [...] הם חושבים שזה מה שמביא את הרייטינג, והם לא מביאים איזון לנושא  הכלכלי שלהם", צוטטה פלר באחד הפרוטוקולים. חברי מועצה אחרים עסקו אף הם בתוכן השידורים, אף שאינם אמורים לעשות זאת.

יו"ר המועצה אווה מדז'יבוז', כך עולה מאחד המסמכים, ניסתה לנכס לעצמה סמכות לאשר את הארכת המהדורה, אך נבלמה על-ידי היועצת המשפטית עו"ד הילה שמיר. בחלק אחר האשימה יושבת-הראש את חברת החדשות בהטמעת תוכן שיווקי במהדורת החדשות – ככל הנראה ללא בסיס עובדתי כלשהו.

* * *

לעיון במסמכים

להורדת הקובץ (PDF, 115KB)

להורדת הקובץ (PDF, 9KB)

להורדת הקובץ (PDF, 1.86MB)

להורדת הקובץ (PDF, 1.24MB)

להורדת הקובץ (PDF, 536KB)