לא קלים חייהם של מדורי הספורט בקיץ. הצורך למלא מספר קבוע של דפים, בתקופה שבה מרבית הענפים מייצרי החדשות מושבתים, הופכת את עמודי הספורט לשלוחה מרדימה במיוחד של המדור הכלכלי, שבה מדווח לקוראים במעגליות יוצאת דופן על כל שחקן זר שהגיע לאימונים - הרשים את המאמן - יוחתם בקבוצה - אכזב ולא יוחתם - חזר לחו"ל - במקומו יגיע הזר המרשים החדש. בהעדר מידע חדש נאלצים הכתבים לכתוב פעם אחר פעם על התמשכות המשא-ומתן עם כל אחד משחקני כל קבוצה, במחזוריות המשתווה רק לזו של טקסים דתיים מסוימים.

להמחשה, שימו לב למשל להתפתחויות הדרמטיות במשא-ומתן שהתקיים הקיץ בין מכבי תל-אביב (כדורגל) לבין שחקנה גדי ברומר (כל הדוגמאות מתוך "ידיעות אחרונות"): "במכבי מקווים לסגור עד סוף השבוע עם גדי ברומר" (23.6); "דריקס מקווה לסכם עד השבוע הבא את כל המו"מים ובראשם גדי ברומר" (24.6); "דריקס מקווה לסכם עד לסוף השבוע את כל חוזי השחקנים שבטיפולו ובראשם גדי ברומר" (25.6); "דריקס מקווה לסכם היום את המו"מ עם גדי ברומר" (26.6); "דריקס מקווה לסכם עד תחילת האימונים השבוע את המו"מ עם גדי ברומר" (29.6); "המו"מ בין...דריקס וגדי ברומר... נמשך" (2.7); "מכבי מקווה לסכם השבוע את המו"מ שלה עם גדי ברומר" (6.7).

המחסור המעיק באירועים אמיתיים, שניתן לדווח עליהם, הופך כל תנודה רגעית במשא-ומתן לכותרת דרמטית סופנית, כולל הפניה בשער המדור וראיון בלעדי עם גיבור השעה. מספר הפעמים במהלך הקיץ האחרון, שבהן יוסי אבוקסיס נשאר סופית בהפועל תל-אביב/עזב בטריקת דלת, משתווה רק למספר הפעמים שבהן עשה זאת סלים טועמה. ובכל זאת, דומה שבתואר מלפפון הקיץ הלוהט ביותר זוכה השנה בנוק-אאוט החלוץ הצ'יליאני רודריגו גולדברג ממכבי תל-אביב. "צפוי מו"מ בעייתי עם גולדברג", ציין "ידיעות אחרונות" ב-2.6 ולא ידע מה הוא שח. רשימה חלקית (בקיצורים הכרחיים): "לא בטוח שגולדברג יישאר" (3.6); "גולדברג: מכבי תל-אביב לא רוצה אותי" (9.6); "בקבוצה נותנים בינתיים עדיפות לגולדברג" (11.6); "גולדברג מוכן להתגמש מאוד... 'רוצה להישאר במכבי'" (17.6); "רק בעוד יומיים ימסור החלוץ את תשובתו להצעת מכבי" (26.6); "גולדברג לא ישחק במכבי בעונה הבאה" (29.6); "גולדברג, אשר לא ישחק כנראה בקבוצה בעונה הבאה, מאמין כי ימצא קבוצה אחרת בארץ" (30.6); "גולדברג לא יישאר בקבוצה" (2.7); "קלינגר אמר כי אינו שולל את האפשרות שרודריגו ימשיך בקבוצה" (3.7); "גולדברג ימשיך היום במו"מ עם מכבי" (6.7); "גולדברג אמור לחתום בקבוצה בימים הקרובים" (7.7); "גולדברג המשיך גם אתמול במו"מ הכספי" (8.7); "ההחלטה לגבי גולדברג תתקבל כנראה מחר" (10.7); "גולדברג לא חתם עדיין על חוזה" (11.7); "מי שממתין עדיין לתשובה הוא רודריגו גולדברג" (13.7); "גולדברג בדרך החוצה" (15.7); "המגמה במכבי היא להחתים את גולדברג לעונה נוספת" (28.7); "לאחר תקופה ארוכה של המתנה ומו"מ מייגע, חתם אתמול גולדברג על חוזה לשנה הבאה במכבי תל-אביב" (5.8). מזל טוב.

גיליון 46, ספטמבר 2003