בכתבי הזיכיון של זכייניות ערוץ 2, שנחשפים כאן השבוע לראשונה, נמצאת התחייבות מעניינת של אחת הזכייניות. ההתחייבות לא נבדקה בדו"חות הרשמיים של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, זאת למרות שעל פניו היא אינה מתקיימת בלוח השידורים של הזכיינית.

לפני כעשור, עת נערך המכרז האחרון לשידורי ערוץ 2, ניסתה הרשות השנייה לשים את הדגש על שידורי תעודה ודרמה דווקא. הזכייניות השונות התחרו ביניהן בהבטחות מהבטחות שונות. אחת ההבטחות של הזכיינית רשת, אשר נכללה בנספחים לכתב הזיכיון המקורי, היתה מופשטת במיוחד.

רשת התחייבה כי "במידה ובעל הזיכיון האחר בערוץ 2 ישדר באופן אסקפיסטי, לוח התכניות של בעל הזיכיון ימלא את החסר". בכל הדו"חות של הרשות השנייה שפורסמו עד היום, עשור לאחר הזכייה במכרז, לא נמצאה כל התייחסות להתחייבות זו ולאפשרות שהזכיינית רשת אינה עומדת בה.

לפני כשנה, בעקבות מאבק משפטי ארוך מול ערוץ 10, זכתה זכיינית ערוץ 2 רשת בזכות להפיק ולשדר בישראל את הגרסה המקומית של תוכנית הריאליטי "הישרדות". ביום ראשון שעבר (1.11), לאחר קמפיין פרסומי נרחב, הושקה העונה החדשה של התוכנית בפריים-טיים של רשת וגרפה רייטינג מרשים.

אמנם, ברשות השנייה בוחנים האם רשת הפרה את כלליה ושילבה בתוכנית פרסום סמוי לנותנות החסות מעבר למותר, אולם גם אם יימצא שכן וגם אם תיקנס הזכיינית, "הישרדות" צפויה להיות השקעה כלכלית משתלמת.

התחייבות הזכיינית רשת, מתוך הנספחים לכתב הזיכיון לשידור בערוץ 2

התחייבות הזכיינית רשת, מתוך הנספחים לכתב הזיכיון לשידור בערוץ 2

על-פי התכנון המקורי של זכייניות ערוץ 2, תוכנית דומה להפליא ל"הישרדות", תוכנית ריאליטי בשם "אמזונס", היתה אמורה להיות משודרת בימים אלה אצל הזכיינית קשת. רק התערבות הרשות השנייה מנעה זאת. צופי ערוץ 2 נחלצו מארבעה ימים של אותה תוכנית ריאליטי, בשמות שונים, אולם לא נחלצו מארבעה ימים של ריאליטי.

לוגו זכיינית ערוץ 2 רשת

לוגו זכיינית ערוץ 2 רשת

אחרי שביום ראשון שעבר הוקדש הפריים-טיים ל"הישרדות", למחרת עמדה במרכז הפריים-טיים של הזכיינית רשת תוכנית ריאליטי נוספת, הפעם על עסקי המסעדנות, בשם "מהפכה במטבח". במרכז הפריים-טיים של יום השידורים השלישי והאחרון בשבוע שעבר של זכיינית ערוץ 2 רשת, שודר פרק נוסף של תוכנית הריאליטי "הישרדות". "בית ספר למוסיקה", תוכנית ריאליטי מוזיקלית מבית קשת, שודרה בפריים-טיים של יום שישי.

מצב זה אינו חריג. בשנים האחרונות מוצפים צופי ערוץ 2 בתוכניות ריאליטי התופסות את לב הפריים-טיים (ועד לאחרונה המצב בערוץ 10 היה דומה).

אל דוברות רשת נשלחה השאלה האם לעמדתה היא עומדת בהתחייבות זו, אולם לא התקבלה תשובה.