כל אתרי החדשות המרכזיים בישראל, למעט אתר "הארץ", העלו אתמול לכותרתם הראשית סרטון המתעד פיגוע דריסה ודקירה שאירע כמה שעות קודם לכן בירושלים.

הסרטון, שנקלט במצלמת אבטחה, הועבר לכלי התקשורת על-ידי חטיבת הדוברות במשטרת ישראל זמן קצר לפני השעה 17:00. עד מהרה כל אתרי החדשות המרכזיים, למעט "הארץ", הטמיעו אותו באתרם והפנו אליו מהכותרת הראשית בדף הבית. מי שצפה בסרטון יכול היה לראות כיצד רכב לבן דורס כמה בני-אדם, כשלאחר מכן יוצא ממנו הנהג, חמוש בסכין, ותוקף את קורבנות הדריסה. בתוך שניות אחדות מגיע עובר אורח ויורה במחבל.

עורכי האתרים השונים אמנם הזהירו את הגולשים כי מדובר ב"תמונות קשות", סרטון שהוא "קשה לצפייה", הכולל "תיעוד מחריד" ו"תיעוד מצמרר", אולם לא נמנעו מלפרסמו בכותרת הראשית של האתר.

דפי הבית של אתרי החדשות בישראל, 13.10.2015, 17:45

רק גולשים שהגיעו לאתר "הארץ" לא נחשפו מיד לסרטון עם התמונות הקשות, המחרידות, המצמררות. במקום זאת הפנתה הכותרת הראשית של האתר למאמר פרשנות על המצב הבטחוני המידרדר, שפורסם לצד תצלום סטרילי יחסית מזירת פיגוע.

מעל הכותרת הראשית ב"הארץ", אגב, הופיעה הכותרת "את מי משרתת הפורנוגרפיה של הדקירות", שהפנתה את הגולשים למאמר מאת אריאנה מלמד.

דף הבית של "הארץ", 13.10.15, 17:45

דף הבית של "הארץ", 13.10.15, 17:45

"מאז אירועי 11 בספטמבר בארצות-הברית נעשו עשרות מחקרים המוכיחים כי חשיפה מוגברת לאירועי טרור משודרים ומצולמים משבשת את רמות הורמון החרדה אצל הנבדקים וחושפת אותם לסיכון מוגבר לתגובות פוסט-טראומטיות. במקום לתת כלים להתמודדות עם מצבים מדאיגים ומפחידים, היא רק מעלה את מפלס הפחד", כתבה מלמד.

"[...] גם אם איפוק אינו תכונה ישראלית נפוצה, הוא נחוץ במיוחד בתיווך התקשורתי של המציאות כעת. אפשר וצריך לדרוש אותו מעיתונאים, ואפשר ורצוי גם להבין כי עודף הדיווח מזיק לכל מי שמתמכר. השפיות האזרחית, הפוליטית והאישית בימים האלה מתחילה בכפתור הכיבוי".