משרד התקשורת פירסם תזכיר חוק שנועד לבטל את סעיף ההשתקה בחוק השידור הציבורי החדש. התזכיר התפרסם בפורטל קשרי הממשל של הממשלה היום (6.9.15), יומיים לאחר שראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו הודיע כי בכוונתו למנוע את יישום הסעיף הדרקוני, שאת הכללתו הובילו עמיתיו לקואליציה השר אופיר אקוניס (ליכוד) וח"כ ישראל אייכלר (יהדות-התורה).

"סעיף אייכלר", שהתווסף לחוק באישון לילה, זמן קצר לפני שאושר בקריאה שלישית במליאת הכנסת, ביקש לחייב את עיתונאי רשות השידור ומרואייניהם להימנע כליל מכל סוג של הבעת דעה בשידור ("מהבעת דעה אישית, ממתן ציונים והדבקת תגים"). הסעיף אינו אמור לחול על תאגיד השידור הציבורי החדש, שאמור להחליף את רשות השידור בשנה הבאה.

הצעת משרד התקשורת מהיום מבקשת למחוק את הסעיף מעורר המחלוקת מלשון החוק עוד לפני שייכנס לתוקף. "אין חולק כי יש חשיבות לכללי אתיקה עיתונאית, ואולם, מוצע להותיר את עיצובם לרשות השידור", נכתב בתזכיר הצעת התיקון מהיום. התזכיר יעמוד לעיון הציבור למשך חודש, עד ה-6 באוקטובר ‒ מועד שאחריו יוחלט אם להכניס בו שינויים או תוספות. רק לאחר מכן יוכל משרד התקשורת להעלותו להצבעה בכנסת.

שלשום הודיע השר אקוניס כי הוא מוותר על תפקיד הממונה על רשות השידור והרשות השנייה, כמחאה על כך שנתניהו התנער מסעיף ההשתקה. לטענת אקוניס, נתניהו ידע על הכוונה לחוקק את הסעיף.

 * * *

להורדת הקובץ (PDF, 131KB)