מזל טוב ל"יציע העיתונות", שהשיקה פינה חדשה, "ברגע האמת" שמה. את הפינה קידם קליפ קצר שבו דמויות שונות אומרות שתי מלים בלבד: "ברגע האמת". ככה בזה אחר זה, עשר פעמים. הדיון בפינה עצמה עסק בערן זהבי לקראת המשחק המכריע של מכבי תל-אביב מול באזל. "פעם אחר פעם הוא מופיע ברגע האמת", הציג את הנושא המגיש עמיחי שפיגלר.

אפשר היה להיות ממוקדים יותר ולכתוב פשוט "הרגע של זהבי", או סתם "משחק חייו", אבל גם הבחירה הזו של העורך או המערכת סבירה והגיונית. לפחות כך יכולים צופים תמימים לחשוב.

בסיום הדיון הכריז שפיגלר שגם הצופים מוזמנים לבחור את רגע האמת שלהם, ו"לזכות בפרס מתנת" מישהו. על המתנה הגדולה יותר אפשר לקרוא ב"ביטוח ופיננסים", בטאון לשכת סוכני הביטוח בישראל.

בגליונו מה-27 באוגוסט 2015, בעמ' 5, תחת כותרת הגג "נלחמים על המקצוע", התפרסם דיווח על "שיתוף פעולה אסטרטגי" עם ערוץ הספורט. במסגרת זו, סיפר נשיא הלשכה אריה אברמוביץ', יציגו פרשני "יציע העיתונות" את רגע האמת שלהם בספורט, ובסיום תופיע החסות של לשכת סוכני הביטוח, תחת הסיסמה "ברגע האמת עדיף שיהיה לך סוכן ביטוח".

כדי לשכנע את הסוכנים שהבחירה במדיה היתה נכונה, נכתב באותה ידיעה כי ערוץ הספורט נחשב למותג המוביל בתקשורת הספורט בישראל, שצופים בו 1.7 מיליון בתי-אב, ושבעקבות כך מתכוונת הלשכה לפרוס חסויות על תוכניות ומשחקים נוספים, לצד פרסומים באתר האינטרנט של הערוץ.

בדף הפייסבוק של סוכני הביטוח פורסם סרטון של הפינה ב"יציע העיתונות", שזכה לכמה טוקבקים מהללים. אחד מהטוקבקיסטים, שחתם בשם עופר חדד, כבר ראה בעיני רוחו איך הוא מתיישב באולפן ה"יציע" בין קופמן לשליימה: "אני גם סוכן ביטוח וגם שופט כדורסל פעיל. אשמח יום אחד לבוא לראיון של חמש דקות, קצת כדורסל וקצת יתרונות סוכן ביטוח, ובמיוחד הליווי הצמוד בעת קרות מקרה".

רעיון מצוין שיש לקוות שיתגשם. זו תהיה הזדמנות פנטסטית לצופי הספורט להרחיב את אופקיהם עם כמה טיפים על ביטוח רכב או דירה. האם כל מה שצריך כדי לסדר את העניין זה טלפון מלשכת הסוכנים לערוץ הספורט והעברה בנקאית מתאימה?

הידיעה בבטאון סוכני הביטוח על שיתוף הפעולה עם ערוץ הספורט

הידיעה בבטאון סוכני הביטוח על שיתוף הפעולה עם ערוץ הספורט

רגע אמת אחד של "יציע העיתונות" היה לפני כשנתיים, כשהעורך אבי ברזילי ליהק את עצמו לדיון על "הקוד האתי". ברזילי דיבר בצורה נרגשת נגד הביקורת על משתתפי התוכנית, שלכמה מהם יש קשרים ועסקים בכדורגל ובכדורסל, עם התאחדויות ואיגודים. בשם השקיפות, הגילוי הנאות ובעיקר האמת גונן ברזילי בחירוף נפש על התוכנית שעליה הוא חתום, וקבע: "גם אם יש אינטרס, הוא ידוע מראש, ולכן הצופה בבית יודע מה הוא מקבל".

ברזילי עזב את ערוץ הספורט, וחזקה על יורשו שימשיך בדרך השקיפות, אבל ברגע האמת מתברר שהצופים בבית עדיין לא תמיד יודעים מה הם מקבלים. אם היו מספרים להם שדיון על ערן זהבי הוא תחת סלוגן פרסומי, ושהעיתונאים בפאנל מקדמים למעשה מסרים של סוכני ביטוח, הם לא היו מאמינים לאיזה שפל אפשר להגיע.

כיוון שאנו בתקופה שלפני החגים והחברות מפרסמות על גבי כל מה שזז, זו ההזדמנות של ערוץ הספורט להרוויח עוד כסף ולייצר פינות אטרקטיביות נוספות, ולעזאזל שארית האינטגריטי של "יציע העיתונות". כך, למשל, פינה בשם "בשר איכותי" תעסוק בכשרונות צעירים ותוכל לספק פרסום סמוי למחלקת הקצבייה של רשת מרכולים. פינת "החגיגה הגדולה" תעסוק בניצחון הגדול של השבוע ותקדם בסתר מבצעי מכירות מטורפים של יבואני מקררים ומכונות כביסה.

בינתיים, מומלץ שגם הפאנליסטים של היציע יצטרפו לחגיגה וידרשו את המגיע להם: עמלת סוכני ביטוח. לא מגיע לקופמן, פרימו ואוחנה?

בקטנה

אתר one מפרגן (שוב) לברקוביץ'

אתר one מפרגן (שוב) לברקוביץ'

ב-one מקדמים ומפרגנים, כמו תמיד, לאייל ברקוביץ', החבר הצמוד של  האתר. לשם כך מגויסים גם העובדים. כובעו החדש של ברקוביץ' הוא הבעלים של הפועל ראשון-לציון מהליגה הלאומית. במחזור הראשון, כשהקבוצה ניצחה, דאגו ב-one להזכיר את שמו של הקוסם יחד עם המאמן כמי שבזכותם הושגו שלוש הנקודות. במחזור השני הפסידה הקבוצה, וב-one הועלם שמו של ברקוביץ'. המאמן אופיר חיים נותר לשאת באחריות לבדו.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il