החלטתו של השר לבטחון פנים גלעד ארדן למנות את תא"ל במיל' גל הירש למפקד הכללי של המשטרה עוררה מהומה תקשורתית. ניר גונטז' הוא בעל טור ב"הארץ" וכותב ב"העין השביעית", לשעבר כתב פלילים ב"ידיעות אחרונות". שוקי טאוסיג ונמרוד הלברטל שוחחו עימו על סיקור המינוי בתוכנית הרדיו "קול העין".

"לכל כתב לענייני משטרה יש את האנשים שהוא עובד מולם במשטרה, מי שהוא מקבל מהם ידיעות, סיפורים ותגובות – וחברות וידידות אישית תמיד משפיעה על הסיקור. במקרה שלנו מתווספים אל הקלחת הזאת גם כתבים מדיניים וכתבים לענייני צבא, ויש כאן סמטוכה אחת שלמה שלא ניתן לראות דרכה את האינטרסים שברור שקיימים בסיקור. אפשר לראות את הגוון של הידיעות, אפשר להבחין בהטיות לכאן ולכאן, אבל אתה לא באמת יודע מה עומד מאחוריהן".

אנחנו רואים למשל עיתון כמו "ידיעות אחרונות", שיחד עם אתר ynet מנהל מתקפה מאוד מסיבית נגד המינוי של הירש. דיברנו עם אחד הניצבים שראה עצמו מועמד לתפקיד, ניצב יורם הלוי, ושאלנו אותו אם הוא קשור איכשהו למישהו ב"ידיעות", והוא סירב להתייחס. יכול להיות שקשרים כאלו גם משפיעים על הסיקור?

"בוודאי. אלו הדברים בה"א הידיעה שמשפיעים על הסיקור. בעולם אוטופי אנחנו רוצים שהכתב יהיה נקי לגמרי ומשוחרר לגמרי ויכתוב עובדות ופרשנויות מעמיקות, אבל חברות שקיימת נגיד בין ניצב זה או אחר לבין בכיר במערכת, בין אם הוא עיתונאי ובין אם הוא מנכ"ל, משפיעה על הסיקור. וכאן בפרשה הזו אנחנו רואים את הרכז של התופעה הזו".

בתשובה לשאלה אם אפשר גם אחרת, ואם יש כלי תקשורת שאינו נגוע באינטרסים מסוג זה, מצביע גונטז' על "הארץ" וכתב הפלילים שלו, יניב קובוביץ. הלה סיקר את המשטרה בתקיפות שהניבה חרמות חוזרים מצדה. "את הפרשנות ההוגנת ביותר ואת הידיעות המדויקות ביותר אני מוצא ב'הארץ'", הוא אומר.

האם הציבור יכול גם להרוויח מהקרבה של עיתונאים למושאי הסיקור שלהם?

"בשגרה הציבור מרוויח. הוא מרוויח את הידיעות שלא רלבנטי מי דחף להן. אם ניצב א' מסוכסך עם ניצב ב', מתקשר לעיתונאי ומספר לו על כך, הציבור מרוויח את הידיעה. אבל כשמדובר על מינויים, ששם הכל אישי, כאן הציבור כבר מפסיד, כי חלק גדול מהפרשנויות וגם הידיעות נגוע באינטרסים האלה".

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. את התוכנית מפיקה רתם שרעבי, סטודנטית בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל.

התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי שלישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית".