כעוס ותקיף, כך נשמע אייל ברקוביץ' בחודשים האחרונים בכמה תוכניות ספורט ברדיו תל-אביב. איך ייתכן, שאל, שלא יודעים מי זה הבעלים של הפועל תל-אביב, למה הזכויות לא עברו עדיין, איפה הניירות, איפה ההכרזה הרשמית, איך מחתימים שחקנים בלי שהקבוצה עברה לבעלים החדשים? "אני בתור אוהד או בתור התאחדות רוצה לדעת מי הבעלים ומאיפה הכסף. משהו פה מסריח", התריע.

השאלות של ברקוביץ' היו ענייניות וצודקות. במאי 2015, לקראת סיום העונה, פורסם כי אוהד הפועל תל-אביב אמיר כבירי, אדם בעל אמצעים, ושותפו עדי קריספין עומדים לרכוש 50% ממניות הקבוצה. בשבועות שלאחר מכן בוצעו כמה מהלכים משמעותיים של רכש שחקנים בלי שהבעלות עברה בפועל לידי הרוכשים החדשים. אלה לא הוצגו רשמית, ועננה של שמועות ריחפה מעל הנעשה במועדון ובנוגע לזהותם ולמקורות המימון של הרוכשים העתידיים.

בתוכנית מיום ה-21.6.15, כשמפלס הלחץ של ברקוביץ' הרקיע, הועלה על הקו ארז נעמן, כתב one לענייני הפועל תל-אביב. אופירה אסייג, מגישת התוכנית, תבעה ממנו בתוקף: "יש לך תשובות מי זה בעל הבית? למה הוא לא רשום כבעלים?". נעמן ענה שהבעלים הוא אמיר כבירי. אסייג, שהיא גם הבוסית של נעמן באתר, לא היתה מרוצה מהתשובה ונזפה בו בפומבי: "איפה הבעיה? ארז, אתה כעיתונאי לא חוקר? לא מנסה להבין?". נעמן ענה שכן, הוא מנסה להבין, ושלא מזמן אף פירסם ידיעה בנושא, ושלכבירי יש כסף, אבל אסייג קטעה אותו עם נזיפה נוספת: "היום דיברתי עם אחד המכרים שלו, זה לא מדויק מה שפירסמנו".

חלפו שבועות אחדים ובינתיים הסתיימה סאגת הבעלים, הפועל תל-אביב עברה לכבירי כדת וכדין, אלא שאז נזכרנו שפרשן הרדיו שדורש במפגיע מינהל תקין, שקיפות וטוהר מידות בקבוצות הליגה מעורב בעניין די דומה: ברקוביץ' בעצמו הפך באחרונה לבעלים של קבוצת כדורגל בישראל.

ב-12.5.15 הודיע ברקוביץ' במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש עיריית ראשון-לציון, דב צור, כי רכש את הקבוצה המקומית מידי העירייה. "אהיה פה עד גיל 80", הבטיח, ופיזר הצהרות נוספות. כמה שעות לאחר מכן הגיש ברדיו תל-אביב תוכנית נוספת.

אופירה אסייג, מנהלת התוכן של one, ואייל ברקוביץ' (צילומים: פלאש 90 וצילום מסך)

אופירה אסייג, מנהלת התוכן של one, ואייל ברקוביץ' (צילומים: פלאש 90 וצילום מסך)

כשנה קודם לכן, ב-26.5.14, עם מינויו למנג'ר הפועל תל-אביב, הודיע ברקוביץ' כי הוא מסיים לאלתר את דרכו כפרשן, אולי בגלל העבודה הרבה שציפתה לו בקבוצה הבכירה בליגת-העל, או משום שהרגיש שאין זה הוגן שמנג'ר של קבוצה יהיה פרשן בתקשורת (ברקוביץ' היה גם חבר בפאנל של "יציע העיתונות" בערוץ הספורט). בשיחת טלפון לרדיו תל-אביב בטרם נכנס אז לתפקידו, נפרד ברקוביץ' בהתרגשות מאופירה אסייג, שותפתו לתוכנית: "תודה לך על כל השנים היפות וגם ל-one ולבעלך גילי [מבעלי האתר]. זה היה מקום עבודה הכי כיף שהיה לי. פרגון כזה כמו שקיבלתי ב-one אף אחד לא קיבל, ובאמת תודה רבה גם לך וגם לגילי". פחות משנה אחר-כך התפטר מתפקידו במועדון וחזר לרדיו.

ואולם, מה שהיה יפה וטוב בנוגע לג'וב בהפועל תל-אביב לא הצדיק בעיניו של ברקוביץ' אקט דומה כשרכש את הפועל ראשון-לציון. אולי כי זו "בסך-הכל" קבוצה מליגה שנייה עם קהל אוהדים מועט, כך שאפשר לנהל אותה לצד החלטורה בתקשורת.

אבל לא זה לב העניין: ב-1.7.15 פירסם עמיר פלג ב"ידיעות אחרונות" מאמר שעסק בהתנהלותו של ברקוביץ' כבעלים החדש של הקבוצה מהליגה הלאומית: "ברקוביץ' הגיע והבלגן חוגג". פלג דיווח על מאמנים שפוטרו, עובדים שנדרשו לקצץ בשכרם ומכתב ששלחה הוועדה להעברת זכויות בהתאחדות לכדורגל, ולפיו אסור לרוכש החדש לבצע פעולות בקבוצה בטרם קבלת אישור.

ההתאחדות דורשת מהפועל ראשון-לציון להבהיר מי הבעלים. הפרסום ב-ynet שב-one לא שמעו עליו

ההתאחדות דורשת מהפועל ראשון-לציון להבהיר מי הבעלים. הפרסום ב-ynet שב-one לא שמעו עליו

בשבוע שעבר, כך פורסם ב"ידיעות אחרונות", נשלח לקבוצה מראשון-לציון מכתב נוסף מההתאחדות, תקיף יותר, ובו נדרשת הקבוצה להצהיר כי ברקוביץ' או מי מטעמו לא ביצעו שום אקט ניהולי במועדון. בהתאחדות הבהירו כי פעולה כזו עלולה למנוע את העברת הזכויות או הטלת סנקציות. ברקוביץ' הגיב לפניית "ידיעות אחרונות" ואמר כי הוא עושה את כל המאמצים להעביר אליו את הזכויות, ושהוא מקווה שהנושא ייפתר בימים הקרובים. בדיוק כמו התגובה של הפועל תל-אביב במהלך התקופה שבה ברקוביץ' דרש תשובות וטען שזה מצב שלא ייתכן.

בכל אותו זמן שררו ב-one שקט ודממה לגבי מצב העניינים המסובך בראשון-לציון. הדרישה של אופירה אסייג מהכתב ארז נעמן להיות עיתונאי ולחקור את הנעשה בהפועל תל-אביב לא חילחלה לכתב האתר לענייני ראשון-לציון. התברר שהפרשן, שדרש התנהלות תקינה בהפועל תל-אביב, לא דורש אותה מעצמו, ושהאתר שדורש מעיתונאיו טיפול וחקירה ללא חת בקבוצות שסרחו אינו מתעסק בכגון דא כשזה נוגע ליקירו.

הכתבה האחרונה על הפועל ראשון-לציון שפורסמה ב-one (נכון לעכשיו) היתה לפני כשלושה שבועות, ב-5.7.15. חתום עליה לא אחר מגידי ליפקין, העורך הראשי של one, שכתב כי הקבוצה ערכה אימון ראשון תחת ברקוביץ', וכי העמותה הקודמת רוקנה את המועדון מהציוד. הכתב-עורך לא הזכיר שום בלגן ניהולי, לא מאמנים שפוטרו, לא תחושה כללית של כאוס ולא בעלים חדש שעושה לכאורה במועדון כבתוך שלו על אף שרשמית הוא מנוע מכך.

יתרה מכך: גם מכתב האזהרה ששלחה ההתאחדות לראשון-לציון לא הגיע לידיעתו של ליפקין, שבדרך כלל די בקיא בנעשה במוסד המנהל את הכדורגל. בכל הנוגע להתנהלותו המיטיבה עם הסמוכים לצלחתו המשיך האתר לשמור על עקביות. אייל ברקוביץ' יכול להמשיך להטיף ולבקר, כשאתר הבית ימשיך לעמוד בדום מתוח ולא יפצה פה גם כשהתנהלותו של "הקוסם" תהיה בלתי תקינה בעליל. הדבר הוכח לפני שנה בפרגון ללא סייג שהעניקו ליקירם בקדנציה החטופה שלו בהפועל תל-אביב.

ב-one ימשיכו להשתמש בעיתונות בהתאם לצרכיהם הפנימיים. המאזינים והקוראים ימשיכו בתהליך חינוכם מחדש כאווזים המואבסים בתקשורת קלוקלת שמשתמשת במציאות כמזון מהונדס.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il